وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آیت الله تسخیری، شخصیتی صادق، با اخلاص و مجاهد بود
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۳:۱۳ 494
عالم برجسته عراقی:

آیت الله تسخیری، شخصیتی صادق، با اخلاص و مجاهد بود

«آیت الله شیخ جواد خالصی» اندیشمند و عالم برجسته عراقی اخلاص، صداقت و بنیه علمی را از مهم‌ترین ویژگی های آیت الله تسخیری خواند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «آیت الله شیخ جواد خالصی» اندیشمند و عالم برجسته عراقی در چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی اظهار داشت: ما در این نشست به بخشی از وظیفه خود در برابر برادرانی که پیش از این در راه اسلام فعالیت می کردند، عمل می کنیم.

وی با بیان این که مجمع تقریب که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد هدف بزرگ و مقدس وحدت اسلامی را در پیش گرفت، ادامه داد: البته ما پیس از این نیز نسبت به ایجاد وحدت اسلامی تمایل داشتیم و کارهایی هم انجام شده بود اما مجمع تقریب یک گام بزرگ و عملی بود و شخصیت‌های مهمی که می‌توانستند در راه تقریب و وحدت امت اسلامی تأثیرگذار باشند به آن پیوستند.

وی با تاکید بر نقش مهم آیت الله تسخیری در مسیر وحدت، از وی به عنوان فردی با اخلاص، مجاهد و اهل عمل نام برد که حتی در زمان بیماری از فعالیت‌های خود دست نمی کشید.

این عالم عراقی تصریح کرد: آیت الله تسخیری پیام آوری ممتاز در میان امت اسلامی بود که از نزدیکی اهل سنت به شیعه دفاع کرد هر چند که در این راه با انتقادات زیادی رو به رو شد.

وی در بین ویژگی های آیت الله تسخیری او را فردی صادق و با اخلاص و با بنیه علمی قوی خواند که بر همه مباحث علمی مورد نیاز خود تسلط داشت و دقت او در قرائت و عمل به آیات قرآن کریم از او یک شخصیت ممتاز ساخته بود.

گفتنی است، چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه های‌ مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری و بامشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

ارسال نظر