وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آیت الله تسخیری نمونه بی بدیل تقریب مذاهب بود
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۰:۵۶ 464
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

آیت الله تسخیری نمونه بی بدیل تقریب مذاهب بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: تحمل دیگری، تسلط بر مبانی اهل سنت، تعامل مثبت و سازنده، پیگیر بودن، خستگی ناپذیری در کار و ... از ویژگی‌های آیت الله تسخیری بود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در  چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه های‌ مرحوم آیت الله محمد علی تسخیری که بامشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و سازمان تبلیغات اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، گفت: از آیت الله تسخیری چیزهای زیادی آموخته ام که در کلمه نمی گنجد؛ ایشان از معالم بزرگ تقریب است. 

وی به ذکر خاطراتی از آیت الله تسخیری پرداخت و اظهار داشت: آیت الله تسخیری از برجسته ترین شخصیتهای تقریبی در عصر حاضر بود.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: سی بار سفر مشترک با ایشان داشتیم که فقط ۸ بار آن به مصر بود؛ اخلاق مدار بودن از جمله ویژگیهای ایشان در مسیر تقریب بود.دروغ نمی گفت، نفاق نداشت.

وی ادامه داد: آیت الله تسخیری بر مبانی طرف گفت‌وگو مسلط بود؛ ما گفت‌وگوهای زیادی با هم داشتیم؛ او از قرآن، آداب گفت‌وگو با دیگران را استخراج کرده بود. 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: تحمل دیگری،  تسلط بر مبانی اهل سنت، تعامل مثبت و سازنده، پیگیر بودن، خستگی ناپذیری در کار و ... از دیگر ویژگیهای ایشان بود.

وی ادامه داد:آیت الله تسخیری از تکرار رفتن به جلسات و نشستهای تقریبی خسته نمی شد، در پی تفریح نبود و فقط در راستای اهداف پیش می رفت، اندیشه شهید صدر را کاملا دریافت کرده بود، دانش و عمق و بینش فراوانی داشت و نمونه بی بدیل تقریب مذاهب بود. 

ارسال نظر