وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانه اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۱:۱۴ 394

آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانه اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی

نخستین مدرسه پاییزه بین‌المللی مجازی به زبان عربی با عنوان آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانه اسلامی در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی از 13 لغایت 29 آبان برگزار می‌گردد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نخستین مدرسه پاییزه بین‌المللی مجازی به زبان عربی با عنوان «آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانه اسلامی» با حضور شخصیت‌های علمی برجسته هر یک از مذاهب هشتگانه در دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌گردد.

این دانشگاه در راستای انجام وظایف ذاتی خود در جهت گسترش فرهنگ همزیستی متمدنانه در میان ابنای امت اسلامی، در نظر دارد مدارس آموزشی تخصصی مختلف، در سطح بین‌المللی، طی فصول سال برگزار نماید.

 بر همین اساس، نخستین مدرسه آموزشی بین‌المللی مجازی را در پاییز 1402 از 13 آبانماه  لغایت 29 آبانماه با عنوان«آشنایی با مذاهب فقهی هشتگانۀ اسلامی»، با حضور شخصیت‌های برجستۀ علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی، به زبان عربی برگزار خواهد کرد. این دورۀ آموزشی در 17 جلسه و مجموعاً 34 ساعت آموزش تخصصی برگزار می‌شود. 

در این مدرسه پاییزۀ فقهی، استادان هر یک از هشت مذهب فقهی در دو جلسه (مجموعاً 4 ساعت)، به معرفی مذهب فقهی خود مطابق سرفصل‌های زیر می‌پردازند: تاریخچه‌ای دربارۀ زمینه‌های پیدایش هر یک از مذاهب و مدارس فقهی؛ آشنایی با امام مذهب، استادان و شاگردان او؛ ارائه تصویری از توسعه، تحول و انتشار مذاهب فقهی در گذر زمان؛ آشنایی با روش مذاهب فقهی (در استنباط احکام، اجتهاد، فتوا و مسائل مستحدثه)، وجوه تشابه و اختلاف مذاهب و مدارس فقهی با همدیگر؛ اصول فقه نزد هر یک از مذاهب فقهی، معرفی منابع و مراجع معتمد نزد هر کدام از مذاهب، اصطلاحات و الفاظ رایج نزد هر یک مذاهب، مباحثی دربارۀ فقه مقارن.

این دوره برای حوزویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به مطالعات علوم اسلامی، پژوهشگران حوزه فقه و حقوق اسلامی، مطالعات مذاهب فقهی، فرق اسلامی، فقه مقارن و.. ، طراحی شده است و شرکت در این دوره برای آنها فرصتی مغتنم خواهد بود. به شرکت‌کنندگان در این دورۀ تخصصی، مدرک معتبر سه‌زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) از سوی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی، به‌عنوان باسابقه‌ترین و تنها نهاد آموزشی آکادمیک فعال در عرصه تقریب بین مذاهب اسلامی، داده خواهد شد.

 آخرین مهلت ثبت‌نام: 10 آبان ماه 1402 از درگاه ثبت‌نام  https://kad.mazaheb.ac.ir/5354 می باشد و کسب اطلاعات بیشتر از مسیرهای زیر ممکن است: Virtual-courses@mazaheb.ac.ir

ارسال نظر