وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مراسم تقدیر از کارکنان پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۱:۱۴ 738
با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

مراسم تقدیر از کارکنان پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت هفته پژوهش مراسم تقدیر از کارکنان پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز 30 آذر در سالن جلسات پژوهشگاه درشهرقم برگزار شد.

این مراسم به میزبانی رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی حجت الاسلام والمسلمین راشدی نیا و با حضور میهمانان، محسن مسچی معاون امور ایران مجمع تقریب، حجت الاسلام  مولایی مدیر کل روابط عمومی و اسماعیل نوری معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و  کارکنان و پژوهشگران مجموعه پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد.

دکتر شهریاری در این مراسم اظهار داشت: موفقیت و حرکت رو به جلوی مجموعه پژوهشگاه مرهون زحمات جدی و مضاعف پژوهشگران و همکاران این مجموعه در عرصه پژوهش و امور مربوط است.

وی افزود: تصویب ساختار سازمانی و پژوهشی و تولید آثار محتوایی نوشتاری و الکترونیکی از جمله موارد قابل توجه پژوهشگاه در سال های اخیر بوده است که در گذشته شاهد آن نبوده ایم.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه پژوهشگاه مطالعات تقریبی، از ترسیم چارچوب هدفمند امت واحده که بر مبنای دوری از تفرقه انجام گرفته است، خبر داد و تصریح کرد: تکفیر از مواردی است که از اتحاد و انسجام امت اسلامی جلوگیری می کند، لذا باید برای مقابله با تکفیر به حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته توجه شود.

دبیر کل مجمع تقریب در ارتباط با اتفاقات روزهای گذشته در کشور، عنوان کرد: شرایط خاصی که طی دو ماه اخیر با آن روبرو بوده ایم، توجه ویژه به حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیش از گذشته پررنگ تر می کند.

وی ادامه داد: در کشور عزیزمان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف را شاهد بوده ایم که در کنار همدیگر با سلم و همزیستی مسالمت آمیز در طول سالیان زندگی می کنند؛ هیچ زمان ملیت ایران به دلیل درگیری های قومی دچار چالش و مشکل نشده است، البته در دوره پهلوی اول شاهد درگیری های قومی که احیانا مذهبی بوده است، در بسیاری از نقاط کشور بوده ایم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی صرفا برای انسجام و وحدت نبوده است؛ بلکه اقتدار ملی در عرصه جهانی و صحنه بین المللی و سرچشمه بیداری های اسلامی و تسلط حزب الله لبنان بر جنوب لبنان و سرزمین های اشغالی نیز از برکات انقلاب اسلامی است؛ جمهوری اسلامی از کشورهای همسایه به خصوص سوریه، عراق و یمن پشتیبانی های مقتدرانه ای داشته است که سبب اقتدار انقلاب اسلامی بوده است که در نهایت به تقریب بر می گردد.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه ابراز داشت: دشمنان در ابتدا جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند و سپس بعد از انقلاب این دشمنی را گسترده تر و وسیع تر و به طور هدفمند دنبال کردند که ایران اسلامی را مانند کشور سوریه تجزیه کنند.

وی عنوان کرد: این سری اقدامات را در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی نیز دنبال کردند که به تجزیه بیانجامد، اما نتوانستند و این به برکت انقلاب اسلامی، مقاومت به عنوان زاییده انقلاب اسلامی و با تلاش شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دوستانشان در مقابله با این توطئه بوده است.

وی بیان کرد: متأسفانه باید این موضوع را بپذیریم که امروز در هر دو صحنه دچار شکست هایی شدیم و وحدت کمی خدشه دار شده است؛ این اتفاق در اثر فعالیت های گسترده دشمنان در طی یکسال گذشته بوده است که مورد نگرانی نیز بوده است؛ نکته مهم و قابل توجه آن است که نه فقط مسئله وحدت بلکه امور پژوهشی و علی الخصوص دانشگاهی و فعالیت های مرتبط با آن باید به سمت حل مسائل حاکمیت باشد.

حجت الاسلام شهریاری گفت: اگر امروز شاهد هجمه همه جانبه دشمن هستیم در اثر آن است که دشمنان با دروغ رسانه ای، حقیقت رسانه ای را مخدوش کرده است؛ در واقع ارزش های اخلاقی چون حجاب، عدم استفاده از مسکرات، نماز، روزه و... با انقلاب اسلامی به جامعه اسلامی برگشت، این موارد تولیدات انقلاب اسلامی بوده است که متأسفانه با هجمه دشمن به سمت گسست کشیده شده است که باید این موضوع ترمیم شود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله این موارد مباحث وحدت و انسجام ملی است؛ موضوعی که با آن روبررو هستیم، شکست رسانه ای در مقابل دروغ سعودی است، اگر بخواهیم مسئله محور کار کنیم باید پژوهش های خود را به این سمت سوق دهیم و به حل مسائل نظری و عملی است توجه کنیم.

ارسال نظر