وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس وحدت سبب روشن گری بسیاری از حقایق جهان اسلام خواهد شد
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۱:۳۴ 103
شیخ خواجوی در گفتگو با تقریب:

کنفرانس وحدت سبب روشن گری بسیاری از حقایق جهان اسلام خواهد شد

امام جمعه اهل سنت شیراز، بیان کرد: کنفرانس های وحدت باعث روشن شدن اتفاقاتی خواهد شد؛ هر یک از نخبگان و اندیشمندان از داخل و خارج با حضور و دیدگاه های خود و برگزاری نشست های مختلف گردهم جمع می شوند و به گفتگو می پردازند و ذهنیت هایی که احیانا نسبت به نظرات یکدیگر داشته اند را روشن سازی خواهند کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای بزرگنمایی مشترکاتی نظیر قرآن کریم و پیامبراسلام(ص) است، اظهار داشت: قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) اصل است، به این معنا که تمام برنامه هایی که در سطح جهان اسلام برگزار می گردد برگرفته از آیات قرآن کریم و فرموده رسول الله (ص) و پیشوایان و ائمه اطهار و بزرگان دین مبین اسلام می باشد و علماء و راهبران راه دین، فرمایشاتشان برگرفته از قرآن و دین مبین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت شیراز ادامه داد: خداوند متعال امت ها را به اسوه و الگو قرار دادن سنت پیامبر اسلام و تمسک به قرآن کریم و پیروی از ائمه اطهار و منادیان امت اسلام که در راس آنان امام(ره) و همچنین ادامه دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری هستند، دعوت کرده است.

وی با اشاره به کنفرانس وحدت پیش رو، تصریح کرد: کنفرانس های وحدت باعث روشن شدن اتفاقاتی خواهد شد که در جهان اسلام به وقوع می پیوندد و از جهتی دیگر باعث آشنایی بیشتر مدعوین جهان اسلام می شود.

شیخ خواجوی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای کنفرانس های وحدت، شناساندن علماء و اندیشمندان جهان اسلام به امت های مسلمان و جوامع اسلامی می باشد که امری بسیار ارزشمند می باشد.

وی عنوان کرد: هر یک از نخبگان و اندیشمندان از داخل و خارج با حضور و دیدگاه های خود و برگزاری نشست های مختلف گردهم جمع می شوند و به گفتگو می پردازند و ذهنیت هایی که احیانا نسبت به نظرات یکدیگر داشته اند را روشن سازی خواهند کرد و ذهنیت هایی که بعضا از طریق فضای مجازی و رسانه های سمعی و بصری به تفرقه عمل کرده اند را برای علماء و مدعوین روشن خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: واقعیت هایی که توسط مسئولین و علماء کشورها مطرح می شود را بهتر ، بیشتر و روشن تر تبیین می کنند که باعث نزدیکی دلها به هم می شود و از طریق بروشور ، مجلات و رسانه هایی که در اختیار امت های مسلمان قرار می دهند می توانند اذهان مردم را روشن تر سازند و امت ها را به یکدیگر نزدیک کنند.
 

ارسال نظر