وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
طوفان الاقصی عملیاتی بی نظیر و شجاعانه در تاریخ مبارزات مردم فلسطین است
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۰۸:۱۸ 144
امام جمعه اهل سنت شیراز:

طوفان الاقصی عملیاتی بی نظیر و شجاعانه در تاریخ مبارزات مردم فلسطین است

امام جمعه اهل سنت شیراز تأکید کرد: مبارزات ملت فلسطین نقطه عطفی برای آزاد سازی این سرزمین و مسجد الاقصی بوده و وظیفه همه آزادی خواهان جهان است که حامی ملت فلسطین باشند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ "عبدالواحد خواجوی" امام جمعه اهل سنت شیراز در وبینار«فلسطین محور وحدت جهان اسلام» که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، گفت: فلسطین محور اتحاد همه مسلمانان جهان بوده و بیت المقدس از جایگاه بالایی برخوردار است، زیرا اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس و مبارک، پس از مسجدالحرام و مسجد النبی(ص) است.

وی ادامه داد:بیت المقدس اولین نقطه سیر و عروج رسول الله (ص) به سوی آسمان بود و از آنجا به بارگاه خداوند راه یافته است؛ پس غصب کردن فلسطین و آن مرز و بوم،  جنایت به امت اسلامی است.

 شیخ خواجوی اظهار داشت: متاسفانه ملت فلسطین به طرز بی رحمانه‌ای و با بدترین و وحشی ترین شکل ممکن از سرزمین آبا و اجدادی خود رانده شده و زن و پیر و جوان و کودک این سرزمین کشته می‌شوند و به آب و برق و سوخت دسترسی ندارند؛ آن هم به دست سردمداران کفر از جمله آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با عادی سازی روابط، گامهایی در جهت تسلیم در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا برداشته و بر می‌دارند و رضایت آن سفاکان را بر رضایت خدا ترجیح می دهند. 

وی تأکید کرد: مسلمانان جهان باید با تمسک به قرآن و سنت رسول الله(ص) اتحاد خود را حفظ کنند، زیرا سعی دشمن این است تا با حربه‌ اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی شکاف ایجاد کنند و از این طریق به اهداف شوم خود برسند. 

امام جمعه اهل سنت شیراز اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه امت اسلامی مسئله فلسطین است و  مسلمانان جهان و سردمداران کشورهای اسلامی در برابر این امر مهم و ظلمی که به مردم فلسطین می شود، مسئولند. 

وی افزود: هدف یهودیان صهیونیست و مستکبران جنایتکار تنها فلسطین نیست بلکه می خواهند تمام جهان اسلام را تسخیر کنند و می دانند اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد. 

شیخ خواجوی تأکید کرد: باید این غده سرطانی را ریشه کن کرد که اگر چنین نشود به کل جهان سرایت می کند و اسلام و مسلمین را نابود می‌کند؛ لذا برای نابودی اسرائیل و حامیان باید متحد شد و کشورهای غاصب را تحریم کرد تا بتوانیم قدس شریف را آزاد کنیم و مردم این سرزمین به حق خود برسند.

وی تصریح کرد: وجود بیت المقدس موجب بقای اسلام و مجد و عظمت و شوکت مسلمانان جهان خواهد بود. سردمداران کفر و نوچه‌های آنان و کشورهایی که عادی سازی روابط می کنند، موجب هتک حرمت مردم فلسطین و کشتار کودکان و ‌زنان‌ می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: شکست رژیم صهیونیستی و آمریکا در این است که امت اسلامی بیدار باشد و مردم بدانند که آمریکا برخلاف تصور سران برخی کشورهای اسلامی، در هیچ زمانی و به خصوص در عصر حاضر، دوست مردم منطقه و مسلمانان نبوده و نیست.

وی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی عملیاتی بی سابقه و بی نظیر در تاریخ مبارزات مردم فلسطین است؛ این عملیات در واکنش به ۷۵ سال تجاوز و اشغالگری صهیونیستها علیه مردم ستمدیده مردم فلسطین صورت گرفت.

شیخ خواجوی ادامه داد:بدون تردید این عملیات، عملیاتی بی نظیر و شجاعانه در تاریخ مبارزات مردم فلسطین است. درود بر این دلاورمردان مقاوم که محکم و استوار ایستاده و پیروزند و ننگ بر استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صیونیست باد.

وی در پایان تأکید کرد:مبارزات ملت فلسطین نقطه عطفی برای آزاد سازی این سرزمین و مسجد الاقصی بوده وظیفه همه آزادی خواهان جهان است که حامی ملت فلسطین باشند، با آنان اعلام همبستگی و اعمال صهیونیستها را به شدت محکوم کنند و تمام  امکانات زندگی به آنها برسانند.

ارسال نظر