وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دوباره دل زنده شد....
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۰۵:۳۴ 798
یادداشت

دوباره دل زنده شد....

حجت الاسلام مهدی عزیزی

دوباره دل زنده شد به ذکر و نام حسین (علیه السلام)...

باز هم ماه محرم فرا رسید؛ ماه حزن و اندوه برای یکی از عزیزترین اولیاء خدا ؛ ماهی که با یاد سید و سالار شهیدان و سرور جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عجین شده و دلهای تمام مسلمانان بلکه تمام آزادگان در سراسر جهان با یاد حضرتش غمگین و دستان توسل به روح مطهر و نورانی اش از سراسر دنیا بلند شده است.

مجالس عزاداری حضرت سید الشهداء ، بهانه ای است برای عرض ارادت به این پاره تن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و طریقی است برای وصول به رضوان الهی و سوار شدن بر کشتی نجات.

ذکر داستان کشتی نوح علیه السلام در قرآن برای این است که طالبان نجات بدانند که در هر زمان برای نجات از گمراهی و هلاکت باید به کشتی نجاتی که خداوند برای اهل آن زمانه قرار داده است روی آورده و بی چون و چرا به آن پناه آورند.

چه زیبا فرمود صاحب شریعت محمدی حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله در حدیث معروف به سفینه که «ألا إنّ مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینة نوح فی قومه فمن رکبها نجی و من تخلّف عنها غرق» ؛ آگاه باشید که مثل اهلبیت من در میان شما مثل کشتی نوح در قوم خود، هست که هرکس سوار آن شد نجات پیدا کرد و هر کس از سوارشدن سرپیچی کرد، غرق شد.

این حدیث  از احادیث مشهور بین فریقین است که افزون بر علمای بزرگ شیعه، بسیاری از بزرگان علمای اهل سنّت از جمله «حاکم نیشابوری» در المستدرک، «طبرانی» در المعجم الکبیر، «ابن ابی شیبة» در المصنّف، «طبری» در ذخائر العقبی و «ابن مغازلی» در المناقب با طرق متعدّد و الفاظی مشابه ، آن را از هشت صحابی پیامبر «صلّی اللّه علیه وآله و سلّم» نقل کرده اند. 

این نسخه طلایی برای امت واحده در زمانه ای است که پیامبر رحمتش در بین آنها حضور ندارد ولی کشتی نجات امت تا روز قیامت را برای آنها معرفی کرده است و چه کسی بهتر و سزاوارتر از حضرت حسین علیه السلام که مصداق بارز اهل بیت علیهم السلام بوده و چراغ هدایت برای امت رسول الله صلی الله علیه و آله تا روز قیامت به شمار می آید.

شرکت در مجالس عزاداری و سوگواری و ذکر و یاد حضرت سید الشهدا علیه السلام و توسل به محضر مقدس ایشان به منزله همان سوار شدن بر کشتی نجاتی است که جد مطهرش بدان امر فرمودند.

این وجود نازنین به منزله رحمت واسعه ای است که خودی و غیر خودی نمی شناسد و هر کس با هر دین و مذهب اگر از روی صدق و صفا بدان پناه بیاورد به استناد حدیث سفینه که مشهور بین فریقین است قطعا اهل نجات خواهد بود. 

به امید روزی که امت اسلامی در پرتو آموزه های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و سیره عملی آن بزرگوار بیش از پیش حرکت کرده و آن وجود مقدس را به مثابه چراغ هدایت برای زندگی مومنانه خویش قرار دهند . آمین یا رب العالمین

ارسال نظر