وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنگره عظیم حج، تمرینی برای تزکیه نفس، ایستادگی، گذشت وفداکاری است
۱۴۰۳/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۰ 31
امام جمعه ملبورن:

کنگره عظیم حج، تمرینی برای تزکیه نفس، ایستادگی، گذشت وفداکاری است

امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا با اشاره به آثار و برکات فردی حج تمتع گفت:تمرین صبر و ایستادگی، گذشت و فداکاری، احسان و بخشش از آثار و برکات این اجتماع است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی با صدور پیامی در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با حضور میلیون‌ها نفر از فرزندان اسلام در سرزمین وحی گفت: حضور در سرزمین وحی فرصتی بزرگ برای توبه و پاک شدن از گناهان و نزدیکی بیشتر با پروردگار است.

وی افزود: این سفر معنوی در کنار پاکی از گناه، آرامش دل، استجابت دعا، دستیابی به خیر دنیا و آخرت؛ زمینه‌ساز اجتماع مسلمانان از هر قوم و مذهب و ملیتی با یک لباس در کنار یکدیگر و تقویت برادری، الفت و وحدت جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه ملبورن با اشاره به آثار و برکات فردی حج تمتع بیان کرد: تمرین صبر و ایستادگی، گذشت و فداکاری، احسان و بخشش از برکات این کنگره عظیم مسلمانان است. نباید در این اجتماع مسلمین جهان جانفشانی‌های حضرت امام حسین علیه السلام را فراموش کنیم، امام مظلومی که برای دین و اصول اسلامی حج خود را ناتمام و در راه خدا قیام کرد.

حجت‌الاسلام وحیدی گفت: حج و ارکان آن ما را به یاد قربانی بزرگ حضرت ابراهیم علیه السلام در تقدیم فرزند خود اسماعیل ذبیح در بارگاه خداوند می‌اندازد، باید از این فلسفه و تعلیمات برای تزکیه نفس، ایثار و مقاومت پیروی نمائیم.

وی با محکومیت جنایات قدرت‌های استکباری علیه مستضعفین به ویژه تداوم جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و رفح گفت: حجاج عزیز در کنگره حج ضمن برائت از مشرکین و مستبدان باید فریاد عدالتخواهی برای غزه و فلسطینیان سر بدهند.

ارسال نظر