وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"کعبه"، محور قیام مسلمانان در برابر کفر
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۲ 24
در وبینار "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" مطرح شد؛

"کعبه"، محور قیام مسلمانان در برابر کفر

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت معتقد است جوامع بشری می‌توانند با محوریت کعبه دست به قیام بزنند چرا که  این خانه محور قیام و به پا خاستن برای مسلمانان است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی" مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در وبینار بین‌المللی "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" که امروز (یکشنبه) به مناسبت فرارسیدن ایام حج و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال کعبه را وسیله‌ای برای قیام مردم قرار داد، گفت: مسلمانان می‌توانند در سایه برکتی که خداوند به واسطه خانه کعبه به آنها عطا کرده است، بر روی پای خود بایستند.
 
وی ادامه داد: جوامع بشری می‌توانند با محوریت کعبه، دست به قیام بزنند چرا که این خانه، محور قیام و به پا خاستن برای مسلمانان است.
 
مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت خاطرنشان کرد: کعبه "محور اتحاد" تمامی ادیان الهی و ابراهیمی است. کعبه به واسطه ابراهیم خلیل بنا نهاده شد و حضرت ابراهیم بعد از اتمام ساخت کعبه فرمود: " رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ".
 
حاج ابوالقاسم حضرت ابراهیم را "اسوه مبارزه با بت پرستی" دانست و تاکیدکرد: حضرت ابراهیم این خانه را بنا نهاد تا مردم دور کعبه بگردند تا با گشتن به دور این خانه تمرین کنند که توحید را محور همه فعالیت‌های خود قرار دهند.
 
وی اظهار داشت: مردم در حج می‌آموزند که با خدا باشند نه با دشمن خدا و در برابر دشمنان سر تعظیم فرود نیاورند. آیه "اتَّخِذُوا مِنْ مَقام ِ إ‌ِبْراهیمَ مُصَلًّی" پیام‌آور این نکته است که مسلمانی که به حج می‌رود، طواف می‌کند و نماز می‌خواند باید پا جای پای ابراهیم خلیل بگذارد. ابراهیمی که ابلیس را از خود طرد کرد و به پیروان خود آموخت که باید در برابر ابلیس ایستادگی کرد.
 
رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت یادآور شد: طبق آیه شریفه که می‌فرماید: "وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ" اگر کسی در مسیر حضرت ابراهیم گام بردارد، می‌تواند مانند ایشان امامت مردم را در دست بگیرد؛ چرا که این آیه شریف به مسلمانان می‌آموزد، به شیوه ابراهیمی می‌توانند در برابر دشمن مشرکان مستکبران ایستادگی کنند.
 
حاج ابوالقاسم، خانه خدا را محور اقتدا به ابراهیم و محور اتحاد مسلمان‌ها و همه ادیان دانست و بیان کرد: چنانچه مسلمانان پیرامون کعبه با یکدیگر هم پیمان شده و  در مسیر ابراهیم حرکت کنند، قطعاً این مسیر منجر به مبارزه با شرک و کنار زدن ظالمان جهان خواهد شد. در این هنگام است که ملت‌ها می‌توانند بر روی پای خود ایستاده و از استکبار جهانی رهایی یابند.
 
وی ادامه داد: خداوند متعال کعبه را محور به پا خاستن در برابر کسانی قرار داد که بشریت را به بردگی گرفته‌اند.
 
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ضمن یادآوری این واقعیت که ما باید از قدرت اسلام برای دفاع از مظلومین استفاده کنیم، تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین به دست رژیم خونخوار صهیونیستی به شهادت می‌رسند. دراینجاست که رسالت زائران بیت‌الله درباره قیام و به پا خاستن در برابر رژیم کودک کش اسرائیل، بسیار سنگین است؛ چرا که ما موظفیم در کنار خانه کعبه با یکدیگرهم پیمان شویم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام بر مسلمین ظلم روا دارند  و به دشمنان اسلام اجازه ندیهم بیش از این خون مظلومان فلسطین را بر روی زمین بریزند.

ارسال نظر