وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مظاهر بت‌پرستی نوین از کاخ سیاه در واشنگتن آغاز می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۴ 23

مظاهر بت‌پرستی نوین از کاخ سیاه در واشنگتن آغاز می‌شود

بانوی اندیشمند لبنانی با بیان این که مظاهر بت‌پرستی نوین در اشکال فریبنده آن از کاخ سیاه در واشنگتن آغاز می‌شود، گفت: انسان عاقل در دوران ما باید مظاهر بت پرستی‌نوین در اشکال فریبنده را بشناسند و با نقشه‌ها و مکر و نیرنگ آنها آشنا شوند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، «دلال عباس» نویسنده و استاد برجسته دانشگاه‌های لبنان در وبینار «ندای وحدت مسلمین در برابر جنایت مشرکین» که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند از پیامبر(ص) خواست تا آیات برائت از مشرکین را با صدای بلند در موسم حج اعلام کند تا همه مردم این آیات برائت را بشنوند و حجت بر آنها تمام شود.

وی در این باره توضیح داد: خداوند اراده کرد تا مردم به این امر (برائت از مشرکین) دعوت شوند تا نقطه جداکننده میان دو مرحله باشد: مرحله نزاع و جنگ میان توحید و شرک و مرحله پیروزی و غلبه توحید بر شرک.

دلال عباس افزود: بنابراین همه باید بدانند که دوران جدیدی آغاز شده است، علاوه بر آن باید گفت که اعزام حضرت علی(ع) به موسم حج برای اینکه به نیابت از پیامبر(ص) پیام برائت از مشرکین را به حجاج ابلاغ کند، پیام و نماد خاصی دارد و فرمایش پیامبر(ص) که فرمودند تنها فردی از خاندان من این پیام را ابلاغ می‌کند، مقدمه‌ای برای روز عید غدیر بود.

وی ادامه داد: برائت از مشرکین در موسم حج به این معناست که هرگز شرک و ایمان نمی‌توانند، همزمان در کنار هم باشند، بلکه شرک باید از زندگی مردم محو و نابود شود تا تمام مکر و نیرنگ و نقشه‌هایی که مشرکان به صورت پنهانی و آشکارا علیه اسلام به کار می‌برند و نقشه‌های فتنه‌افکنانه برای شعله‌ور کردن آتش فتنه میان مسلمانان که با شیوه‌های شیطانی طراحی می‌کنند، از بین برود. همان کاری که امروز شیطان بزرگ و دیگر دشمنان اسلام انجام می‌دهند. 

این نویسنده لبنانی اظهار داشت: برائت از مشرکین، امر و فرمان الهی است و اولین پیامبری که اقدام به برائت از مشرکین کرد، حضرت ابراهیم(ع) بود و خداوند در قرآن کریم از مسلمانان می‌خواهد در این زمینه به حضرت ابراهیم(ع) اقتدا کنند.

وی با بیان این که برائت از مشرکین یکی از پایه‌های اساسی توحید است، خاطرنشان کرد: خداوند همه پیامبرانش را در کنار دعوت مردم به عبادت خداوند، برائت از طاغوت و نیز برائت از آنچه مشرکین و حکام ظالم و مشرک انجام می‌دهند، فرمان داده است. 

این بانوی لبنانی تاکیدکرد: بیت‌الله الحرام و بیت‌التوحید، مناسب‌ترین مکان برای اعلام برائت از مشرکین، طاغوت و ظالمان و زمان مناسب برای آن، موسم حج است که مسلمانان جهان، از هر زبان و رنگ و مذهب و دیدگاهی، از مشرکین و طاغوت ابراز برائت کنند.

وی در پایان گفت: عبادت بت‌های جامد و متحرک در دوران ما، همان تبعیت از شیطان بزرگ، آمریکا و دست پرورده و دنباله‌روها و طرفدارانش است که عملیات «طوفان الاقصی» آنها و دنباله‌روهای آنها در میان مسلمانان را رسوا کرد.

دلال عباس خاطرنشان کرد: انسان عاقل در دوران ما باید مظاهر بت‌پرستی‌نوین در اشکال فریبنده را بشناسند و با نقشه‌ها و مکر و نیرنگ آنها آشنا شوند.

ارسال نظر