وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج نماد واقعی از اتحاد و انسجام امت اسلامی است
۱۴۰۳/۰۳/۲۳ ۱۱:۲۳ 35
مولوی جامی احمدی در گفتگو با تقریب:

حج نماد واقعی از اتحاد و انسجام امت اسلامی است

امام جمعه تربت جام، بیان کرد: تجمع در عرفات با لباسی متحد و به دور از لوازم دنیوی و جایگاه ها ، رنگ پوست و به طور متحد الشکل در پیشگاه الهی، نماد واقعی از اتحاد و انسجام امت اسلامی است؛ در حقیقت تجلی و ظهور وحدت امت اسلامی است که همگان بر یک قانون و مسیر حرکت خواهند کرد و در جهت رضای الهی گام بر می دارند. مولوی شرف الدین جامی احمدی امام جمعه تربت جام در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اهمیت بزرگترین اجتماع امت اسلامی در برابر جهانیان، اظهار داشت: خداوند متعال اهمیت ویژه ای را برای حج قائل شده است زیرا حج از ارکان اصلی اسلام است؛ خداوند متعال در بیان اهمیت ماه ذی الحجه می فرماید: "والفجر ولیال العشر"، در این ایام ده روز و شب ابتدایی ذی الحجه در سال دارای فلسفه و حکمتی عظیم است.

مولوی احمدی، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: حجّ واجب در ماههایی معیّن است، پس هر که در این ماه ها حج گذارد، بایستی آنچه میان زن و شوهر رواست ترک کند و کارهای ناروا به مانند دروغ و بدگویی را ترک کند و به مجادله نپردازد، کار نیک کند زیراکه خدا بر آن آگاه است و توشه تقوا برای راه آخرت برگیرد که ای صاحبان عقل بهترین توشه این راه تقواست.

وی ادامه داد: ضمنا اعیادی که در این ماه بزرگ قرار داده شده اند دارای فلسفه و از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ عبادت در این ماه نیز دارای فضیلت بسیاری است.

این عالم اهل سنت، عنوان کرد: تجمع در عرفات با لباسی متحد و به دور از لوازم دنیوی و جایگاه ها ، رنگ پوست و به طور متحد الشکل در پیشگاه الهی، نماد واقعی از اتحاد و انسجام امت اسلامی است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، تصریح کرد: مسلمانان با همدلی و صدایی واحد به دور خانه خداوند متعال چرخیده و طواف انجام می دهند که این جلوه ای بزرگ از یک رنگی و یکپارچگی امت اسلام است.

وی اذعان داشت: دیگر مسئله مهم در این ماه عزیز قربانی نفس خود برای خدا است که ابراهیم خلیل عزیزترین خود یعنی فرزندش را به دستور الهی به قربانگاه آورد و با پیروزی در این امتحان الهی، خداوند او را از صابرین قرار داد.

وی در پایان تاکید کرد: در این ماه بزرگ بزرگترین اجتماع بزرگ اسلامی تشکیل خواهد شد که مانور و حماسه ای عظیم از سوی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و جهانیان است؛ در حقیقت تجلی و ظهور وحدت امت اسلامی است که همگان بر یک قانون و مسیر حرکت خواهند کرد و در جهت رضای الهی گام بر می دارند.

ارسال نظر