وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اعیاد اسلامی از مشترکات مسلمانان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۰۷:۵۵ 37
حسینی شاهرودی در گفت وگو با تقریب:

اعیاد اسلامی از مشترکات مسلمانان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: از مشترکات مسلمانان اعیاد اسلامی است؛ این نشان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است، در واقع این مسائل سبب خواهد شد تفکرات به هم نزدیک شده و وحدت را تقویت نماید.


حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به آزمایش الهی از ابراهیم خلیل، امت اسلامی را پیوسته در آزمایش الهی دانست و اظهار داشت: یکی از این آزمایشات،"وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا"، است؛ درس بزرگ آن این است که با پیروی از حضرت ابراهیم(ع) در امتحاناتی که برای مسلمین بوجود می آید موفق و پیروز خارج شویم.

وی، افزود: اهمیت عید سعید قربان از آن جهت است که حضرت ابراهیم(ع) از امتحان الهی پیروز بیرون آمد؛ مسلمانان باید بدانند پیوسته در حال آزمون های الهی هستند و باید تلاش کرد در این امتحانات سربلند و پیروز خارج شوند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: از مشترکات مسلمانان اعیاد اسلامی است؛ این نشان و مدال وحدت و انسجام امت اسلامی است، در واقع این مسائل سبب خواهد شد تفکرات به هم نزدیک شده و وحدت را تقویت نماید.

نماینده سابق ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: داشتن یک مسیر واحد و مجموعه ای یکدست، از مسائل مهم جهان اسلام است؛ آنکه همه امت اسلامی به یک مسئله واحد فکر می کنند مسئله بسیار مهمی است.

وی در پایان تأکید کرد: توجه به مسائل وحدت آفرین در شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال ایحاد تفرقه و کمرنگ کردن نمادهای وحدت هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود، لذا تکریم اعیاد و جریانات جهانی که وحدت را تقویت می کند، بسیار مهم است.

ارسال نظر