وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
استکبار جهانی از وحدت مسلمانان در هراس است
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۵ 28
در وبینار "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" مطرح شد؛

استکبار جهانی از وحدت مسلمانان در هراس است

فؤاد خریس، اندیشمند لبنانی با تأکید بر اهمیت و نقش حج در وحدت مسلمانان خاطرنشان کرد، استکبار جهانی از وحدت مسلمانان و صحنه بزرگی که در مراسم حج خلق می‌شود در هراس است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، فؤاد خریس در وبینار بین‌المللی "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" که امروز (یکشنبه) به مناسبت فرارسیدن ایام حج و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حج، عبادتی است که همه عبادات در آن جمع شده است، از نماز و روزه تا زکات و جهاد و صبر و جانفشانی؛ اما یکی از عظیم‌ترین مناسک حج، همان وحدت مسلمانان و تجمع آنها از مناطق مختلف دنیا است.

شیخ خریس افزود: سیاه پوست و سفیدپوست و عرب و غیرعرب، کوچک و بزرگ، مرد و زن در این مراسم عظیم و بزرگ شرکت می‌کنند تا به خداوند متعال نزدیک شوند و در این چند روز در کنار یکدیگر زندگی کنند.

این اندیشمند لبنانی خاطرنشان کرد: این گردهمایی بزرگ اسلامی که مسلمانان را از مناطق مختلف دنیا برای انجام این فریضه گردهم می‌آورد، یکی از نشانه‌های عظمت الهی و یکی از نشانه‌های وحدت اسلامی و انسانی است.

فؤاد خریس گفت: حج، نمایانگر عظمت اسلام و وحدت اسلامی است، به‌صورتی که می‌بینیم مسلمانان از مناطق مختلف دنیا و از ملیت‌ها و نژادهای مختلف همگی با یک نوع لباس و به صورت برابر در حال طواف کعبه هستند و بین صفا و مروه حرکت می‌کنند، و همه مناسک حج برای آنها یکسان است.

وی تأکیدکرد: هنگامی که همه ما در مراسم حج "لبیک اللهم لبیک" را به زبان می‌آوریم ، وظیفه داریم که به تعالیم خداوند در قرآن کریم عمل کنیم و یکی از مهمترین تعالیم مورد تأکید خداوند نیز همان وحدت اسلامی است.

این روحانی لبنانی افزود: استکبار جهانی از صحنه بزرگی که در مراسم حج خلق می‌شود، در هراس است، زیرا از وحدت ما و وحدت کلمه و اتحاد ما و یکپارچه شدن اقتصاد ما و تبدیل شدن مسلمانان جهان به قدرت اقتصادی می‌ترسد، به همین دلیل قدرت‌های استکباری به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند.

ارسال نظر