[ 30 ] اين وضو از براى تحيت است كه على الفور مستحبت وهمى است فاسد چه وضو از براى نفس دخول وضوئي ديكر وغايت آن كه تعظيم مسجد است غايت ديكر است هفتم بعضى ذكر كرده اند كه از براى اجتياز ومرور در مسجدين بخصوصها وضو سنت است تعظيما لها واين وضو وراى وضوى دخول مساجد است مطلقا ادعا كرده اند كه روايت بخصوص اين وارد شده است هشتم از براى صلوة جنازة خواه واجب وخواه مندوب وضو مستحب است وشرط كماليت وراجحيت نماز جنازه است نه شرط انعقاد وصحت نهم از براى ساير مناسك وافعال حج ما عداى طواف ونماز طواف وضو سنت است دهم از براى سعى در حاجت مؤمنين خواه حاجت خود وخواه حاجت مؤمنى ديكر وضو مستحب وسبب قضاء اين حاجتست چنانچه در حديث وارد است يازدهم بعضى كفته اند از براى قراءت سورهء عزايم بخصوصها وضو مستحب است تعظيما لها خواه قراءت واجب باشد وخواه مندوب واين وضو غير وضوى مطلق تلاوت قرآنست ودعوى كرده اند كه بخصوص وارد شده است دوازدهم از براى زيارت قبور مؤمنين چنانچه در متن حديث تقييد شده وضو مستحب است ودر زيارت قبور انبياء وائمه ________________________________________