[ 31 ] وقبور صالحين تأكيد بيشتر است سيزدهم از براى خواب كردن مطلقا وضو سنت است وغايت درين وضو وقوع خوابست بر صفت كمال چنانچه در عيون المسايلى بيان كرده ام وتيمم اينجا افضل است از وضو با وجود آب وتمكن از استعمال چهاردهم جنب را بخصوص از براى خوابيدن وضو سنت است واين وراى وضوى مستحب از براى خوابست چنانچه در حديث وارد شده است پانزدهم كسى را كه جنب شده باشد از احتلام اكر خواهد كه قبل از غسل جنابت مجامعت كند وضو مستحب است از براى جماع ودر حديث وارد شده كه اكر بيوضو مجامعت كند امن نخواهد بود از انكه فرزندى از آن مجامعت متولد شود مجنون باشد واستحباب وضو مقصود بر مطنهء احتمال حمل نيست بكله عام است چه اختصاص علت شرعيه مستلزم تخصيص حكم شرعى نمى باشد ودر جنابت از غير احتلام بيوضو جماع مكروه نيست شانزدهم كسى را كه خواهد با حامل مجامعت كند وضو از براى آن جماع سنت است ودر حديث وارد است كه در جماع حاملي بيوضو خوف آنست كه دل مولود كور ودست أو بخيل بوده باشد هفدهم كسى را كه تقبل ميت كرده باشد اكر خواهد كه قبل از غسل مس ميت مجامعت كند وضو از براى آن جماع مستحبست هجدهم جنب را اكر خواهد كه تفيل ميت كند وضو از آن تغسيل سنت است ________________________________________