وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
موفقیت دولت آیت الله رئیسی در سیاست چندجانبه گرایی و بین‌المللی
۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ۱۵:۰۷ 22
در نخستین وبینار بین المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت" مطرح شد؛

موفقیت دولت آیت الله رئیسی در سیاست چندجانبه گرایی و بین‌المللی

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان معتقد است دولت شهید رئیسی علاوه بر اینکه توانست با سایر کشورها رابطه خوبی برقرار کند، در جهت حفظ منافع ملی هم گام‌های بزرگی بر‌داشت.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در نخستین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت" که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین "سید عیسی حسینی مزاری" رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان، شهادت حجت الاسلام رئیسی و هیأت همراه ایشان را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت و بیان داشت: وی تنها رئیس‌جمهور متخصص و متعهد در حوزه ولایت مداری بود.
 
وی ادامه داد: شهید رئیسی متعهد به اخلاق بود و به علوم فقهی اشراف کامل داشته و در حوزه‌های فرهنگ، اجتماع و سیاست و .....تخصص داشت.
 
حسینی مزاری با اشاره به مدیرت خوب شهید رئیسی عنوان کرد: این شهید بزرگوار توانسته بود با اشرافی که به تمامی حوزه‌ها داشت، امور کشور را به درستی مدیریت کند و در حوزه سیاست داخلی گشایش‌های فراوانی برای مردم ایران ایجاد کرد.
 
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان تاکیدکرد: شهید رئیسی به حوزه سیاست خارجی تسلط کامل داشت به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور جدی و قابل توجهی پیدا کرده بود. 
 
وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار توانست در حوزه ارتباطات بین‌المللی، روابط ایران را بر اساس عزت و حکمت با غرب احیا کرد و در این بین نگاه ویژه‌ای به شرق پیدا کرد و سعی کرد با کشورهای قدرتمند شرقی روابط نزدیک‌تری ایجاد کند به گونه‌ای که توانسته بود در حوزه بین‌المللی توازن ایجاد کند.
 
حسینی مزاری با اشاره به اینکه شهید رئیسی با کشورهای همسایه تعامل حسنه‌ای برقرار کرده بود، خاطر نشان کرد: در طول دوران ریاست این شهید خدمت کشورهایی که با ایران قطع رابطه کرده بودند، دست دوستی به سمت ایران دراز کردند. نگاه ایشان به افغانستان بسیار قابل توجه بود به گونه‌ای که بعد از تحولات افغانستان و مستقر شدن حکومت اسلامی در این کشور روابط ایران با کشورافغانستان بسیار خوب بود؛ به گونه‌ای که آیت الله رئیسی، تنها رئیس جمهوری بود که نماینده ویژه برای افغانستان انتخاب کرد و دیدیم که در نزدیک کردن مواضع کشورها و ملت‌ها بسیار مؤثر واقع شد.
 
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان یادآور شد: اولین اجلاس منطقه‌ای با پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار شد. آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به ساماندهی مهاجران افغانستانی داشت به گونه که ایشان به منظور ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی با تأسیس سازمان ملی مهاجرت موافقت کردند.
 
وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی به محور مقاومت توجه خاصی داشت، خاطرنشان کرد: حضور این شهید بزرگوار در سازمان ملل و نشان دادن قرآن به تمامی کشورها و سخن‌های این شهید درباره ماندگاری این کتاب الهی، آیت الله رئیسی را در قلوب تمامی ملت‌های مسلمان ماندگار کرد و خدمات این شهید بزرگوار هرگز از ذهن مردم جهان پاک نخواهد شد.

ارسال نظر