وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید رئیسی، حامی واقعی ملت فلسطین بود/  فلسطین تمام نقاب‌ها را کنار زده است
۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ۱۵:۰۵ 29
اندیشمند عراقی در وبینار «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت»:

شهید رئیسی، حامی واقعی ملت فلسطین بود/ فلسطین تمام نقاب‌ها را کنار زده است

شیخ حردان تاکیدکرد که شهید رئیسی و دولتش همراه ملت فلسطین و حامی واقعی آنها بودند و در کنارشان ایستادند،


به گزارش خبرگزاری تقریب، شیخ کامل حردان، اندیشمند عراقی در وبینار بین‌المللی «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت» که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به حمایت نجاشی، پادشاه حبشه از مسلمانانی که از ظلم قریش به او پناه برده بودند، گفت: شهید رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران نه همانند نجاشی که به گروه اندکی از مومنین که به حبشه مهاجرت کرده بودند، یاری رساند، بلکه در کنار مردم ما در فلسطین ایستاد و از آنها حمایت کرد، این سرزمین مصیبت دیده و فاجعه دیده که همه به آن پشت کرده و تنهایش گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما دیدیم که رئیس جمهور رئیسی و دولتش همراه ملت فلسطین و حامی واقعی آنها بودند و در کنارشان ایستادند و با تمام امکانات و توان از ملت فلسطین در شرایطی دفاع کردند که همه این ملت را تنها گذاشته و به آنها پشت کردند.

این اندیشمند عراقی با بیان این که حمایت ایران از فلسطین، برای این کشور خیلی هزینه داشته و سبب شده تا این کشور در معرض تحریم و محدودیت‌ها قرار بگیرد، گفت: آنها با وجود این همه فشار و تهدید و تحریم در کنار فلسطین ماندند و مانند قهرمانان از فلسطین دفاع کردند. در کنار کودکان یتیم و زنانی که همسرانشان به شهادت رسیدند، قرار گرفتند. آنها همانگونه که خداوند می‌خواست از مومنان دفاع کردند و تنهایشان نگذاشتند.

وی با اشاره به این که پیامبر(ص)، نه تنها فلسطین و سرزمین مقدس را یاد کردند، بلکه حتی بر اساس روایات به فلسطین سفر کردند، گفت: پیامبر(ص) به همه مردم یادآوری کردند که فلسطین، سرزمین پیامبران الهی است، سرزمین، ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام و خاتم پیامبران، حضرت محمد(ص) است. سرزمین ادیان الهی است. این سرزمین مبارک که قدمگاه پیامبران است. شاهد و گواهی است مبنی بر اینکه فلسطین متعلق به همه است، به همین سبب می‌بینیم که تاثیرات ایستادگی مردم فلسطین و صبر و جانفشانی و فداکاری آنها، تمام جهان را فرا گرفته است.

حردان ادامه داد: امروز شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در کشورهای مختلف از انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا هستیم و اینکه فلسطین، صدای انسانیت در برابر صدای مادی‌گرایی، انحراف و سرکوبگری و دیکتاتوری در جهان شده است. فلسطین به جهت قطب نمای انسانیت تبدیل شده است و هر کس خواه مسلمان یا غیر مسلمان که معنا و مفهوم انسانیت را درک کند، از فلسطین حمایت می‌کند.

وی با بیان این ک هرئیس‌جمهور رئیسی و همراهانش به نیابت از امت اسلام از فلسطین دفاع کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از حکام کشورهای اسلامی و عربی، به فلسطین پشت کرده و از یاری فلسطین طفره رفتند.

این روحانی عراقی در ادامه افزود: فلسطین تمام نقاب‌ها را کنار زده است. امروز هر کس با فلسطین باشد، در حقیقت در کنار دین و انسانیت و تاریخ است و هر کس به فلسطین پشت کند و در صف دشمنان قرار گیرد، هیچ بویی از انسانیت نبرده است، بلکه ننگ و عار نصیبش خواهد بود. امروز فلسطینیان، حماسه‌های قهرمانانه می‌آفرینند و جهاد و مبارزه و جانفشانی آنها در تاریخ جاودانه خواهد شد. هر کس که در کنار فلسطین باشد، تاریخ او را یاد خواهد کرد، همانطور که نجاشی را به خاطر حمایت از مسلمانان یاد کرد. ما هم رئیس جمهور رئیسی رحمت خداوند بر او باد و همراهانش را یاد خواهیم کرد، اینها کسانی بودند که فداکارانه در کنار فلسطین ایستادند.

ارسال نظر