وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
غزه نماد ماندن و شهید شدن در پای آرمان هاست
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۰۸:۱۵ 132
حجت الاسلام نواب در وبینار طوفان الاقصی11:

غزه نماد ماندن و شهید شدن در پای آرمان هاست

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اظهار کرد: امروز فلسطین نه تنها محور وحدت جهان اسلام، بلکه محور جهان انسانیت هم است، یعنی بسیاری از کسانی که امروز برای اعلام انزجار علیه رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده اند و پرچم فلسطین را بالای سر خود گرفته اند، مسلمان نیستند اما انسان هستند و برای انسانیت و دفاع از شرافت انسان ها به میدان آمده اند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در وبینار فلسطین محور اتحاد جهان اسلام که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همه انسانها از شرق و غرب جهان امروز نگران مردم فلسطینی هستند که از سوی ستم پیشگان تاریخ و عصاره تمام رذالت ها مورد حمله قرار گرفته اند.

وی افزود: استکبار جهانی از گذشته تا به امروز جنایتی نبوده که مرتکب نشده از فاجعه هیروشیما گرفته تا به امروز که دست آمریکا در خون مردم مظلوم غزه فرو رفته است. غزه نماد مقاومت، انسانیت و نماد ماندن و شهید شدن در پای آرمان هاست و در مقابل استکبار جهانی از انسانیت و شرافت هیچ بویی نبرده اند.
 
حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زنان و کودکان چه گناهی کرده اند که باید اینگونه خونشان ریخته شود؟ مردم مسلمان جهان و مردم منطقه غرب آسیا هیچگاه در مقابل چنین جنایاتی سکوت نمی‌کنند و در مقابل رژیم منحوس صهیونیست ایستادگی می‌کنند و آنان را از سرزمین خود بیرون می‌‌کنند.
 
وی اذعان کرد: امروز فلسطین نه تنها محور وحدت جهان اسلام، بلکه محور جهان انسانیت هم است، یعنی بسیاری از کسانی که امروز برای اعلام انزجار علیه رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده اند و پرچم فلسطین را بالای سر خود گرفته اند، مسلمان نیستند اما انسان هستند و برای انسانیت و دفاع از شرافت انسان ها به میدان آمده اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در نظر دارد که در ابتدا نسل فلسطینیان را و سپس کل جهان اسلام را نابود کنند، کجای انسانیت چنین جنایاتی را می‌پذیرد؟

وی با بیان اینکه محور های اتحاد و وحدت در جوامع معمولا براساس وحدت نژادی، وحدت سیاسی یا مشترک المنافع و یا وحدت براساس اعتقادات دینی و ارزشهای انسانی است،گفت: بنابراین اگر محور اتحاد، پایه های دینی و خدایی داشته باشد همه پای آن می ‌ایستند و اگر زخمی هم بخورند به حساب اطاعت از خداوند است؛ در همین راستا همگرایی صورت می‌گیرد، ترقی جوامع شکل می‌گیرد بنابراین مهندسی خداوند برای جوامع بشر، وحدت دینی است نه وحدت منفعتی.

حجت الاسلام نواب اظهار کرد: بر طبق آموزه های دینی خداوندی، سیاه و سفید وجود ندارد، ادیان مختلف می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و وحدت داشته باشند همانطوری که مسلمانان در سراسر جهان حضور دارند و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما ما شاهد هستیم یهودیان با جمعیتی که دارند به دنبال سرزمین برای خود هستند اما هیچکس آنان را قبول ندارد چراکه آنان خود را از دیگر نژادها برتر می‌دانند.
 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت تصریح کرد: یکی از راهکارهای وحدت ماندگار اطاعت از فرامین الهی است، خداوند بزرگ می‌فرمایند اعتصام کنید و چنگ بزنید به دستورات الهی.

حجت الاسلام نواب اضافه کرد: زمانیکه این اعتصام ها باشد نعمت بزرگ برادری پیش می‌آید،برادری زاییده اینگونه وحدت ها است. یکی دیگر از محورهای وحدت قرآن است، که امروز می‌بینیم مردم مظلوم غزه در زیر بمباران ها از آیات خداوند غافل نیستند و تمسک می‌جویند، دومین محور پیامبر(ص) است.
 
وی با بیان اینکه فلسطین به دلیل اینکه به دستورات الهی عمل کرده است، محور مقاومت به حساب می‌آید، گفت: در همین راستا همه مسلمانان وظیفه دارند که به کمک آنان بپردازند، امروز در دنیا جز رژیم صهیونیستی، ستمگر دیگری وجود ندارد و مظلومی مظلوم تر از مردمان غزه نیست.

حجت الاسلام نواب خاطر نشان کرد: اگر امروز شورای امنیت و سازمان ملل بخواهد به منشور خود عمل کند به هیچ وجه نباید فرصت به ستم پیشگان بدهند اما هیچ کاری از پیش نمی‌برند به همین دلیل مردم جهان دریافتند که رژیم جعلی اسرائیل ستم پیشه اصلی است و مردم غزه در مظلومیت کامل قرار دارند. به امید روزی که پرچم فلسطین به زودی برافراشته شود.

ارسال نظر