وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین دارای جایگاه و منزلت عالی و رفیع بود
۱۴۰۳/۰۴/۳۰ ۱۰:۳۳ 22
شیخ افرا در گفتگو با تقریب:

امام حسین دارای جایگاه و منزلت عالی و رفیع بود

رییس هیئت افتا اهل سنت استان بوشهر، بیان کرد: سیدنا حسین بسیار عاطفی و مهربان و فروتن و بخشنده بود و در فراهم آوردن نیازمندی‌های مردم کوشا بود و همیشه تلاش و کوشش خویش را در جهت برطرف کردن ناراحتی‌ها و اندوه‌های مردم به کار می‌برد.


شیخ خلیل افرا رییس هیئت افتا اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه  اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم  اظهار داشت: شکی نیست جایگاه و منزلت امام حسین عالی و  رفیع است.

وی ادامه داد: ولادت سیدنا حسین ابن علی علیه السلام در پنجم شعبان در سال چهارم هجرت واقع شده است؛ پیامبر اسلام از این واقعه بسیار خوشحال شدند و فرمودند نام او را حسین قرار دهید.

شیخ افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: فضائل و مناقب سیدنا حسین علیه السلام بسیار زیاد است، پیامبر صلوات الله علیه  فرمود فرزندانم حسین و حسن علیهما السلام نزد من بیاورید و سپس فرمود: «هما ریحانتان من دنیا» حسن و حسین علیه السلام دو گل خوشبو من در دنیا هستند و در حدیثی دیگر فرمودند: «الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» حسن و حسین سروران اهل بهشت هستند.

این عالم اهل سنت، عنوان کرد: در مسند امام احمد ابن حنبل رحمه الله ذکر شده است، سیدنا حسین علیه السلام در کوچه با کودکان بازی می کردند پیامبر اسلام رسیدند و او را بغل کردند و فرمود «حسین منی و انا من حسین احب الله من احب حسینا» محدث بزرگ شاه عبدالحق دهنوی می فرماید به حسب شرف ذات و طهارت طینت و پاکی هیچ کس به فاطمه و حسن و حسین و دیگر اهل بیت نرسد این در کتاب تکمیل الایمان آمده است.

امام جمعه موقت شهر کنگان بیان کرد: اصحاب پیامبر صلوات الله علیه احترام خاصی برای اهل بیت و حسنین قائل بوده اند و بسیار حسن و حسین را دوست داشتند.

شیخ افرا در ادامه، نهایت ظلم و ستم به سیدالشهدا و اهل‌بیت را با بیان روایتی این‌گونه تشریح و تبیین کرد و گفت: ابومعین می‌گوید: در صحنه‌ای که من حضور داشتم مردی از عبدالله‌ا‌بن‌عمر درباره حکم خون پشه سؤال کرد و ابن‌عمر پرسید اهل کجایی؟ مرد گفت: اهل عراق هستم. ابن‌عمر گفت: این مرد را می‌بینید از من درباره حکم خون پشه می‌پرسد، در حالی که آنان فرزندان پیامبر را کشتند و پروا هم نداشتند. من شخصاً از رسول اکرم (ص) شنیدم که می‌فرمود: حسن و حسین دو گل خوش‌بوی من در دنیا هستند و ایشان درو فا به عهد ، شجاعت ، ایثار ، همدردی با بینوایان ، ترغیب به نمازهای یومیه ونافله و روزه سرآمد بودند.

وی به سجایا و ویژگی‌های اخلاقی سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: سیره‌نویسان عقیده دارند که حضرت حسین شبیه‌ترین مردم به پیامبر اسلام از جهت قامت و اندام بود. در عین حال از ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی بسیار بالایی برخوردار بود که او را با جد بزرگوارش از هر حیث مشابه‌تر می‌ساخت.

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان یادآور شد: روزی گذر حضرت به گروهی از بینوایان افتاد که خوراک می‌خوردند و آنان طبق عادت عرب آن‌حضرت را به خوردن خوراک دعوت کردند. حضرت حسین (ع) پیاده شد و با آنان خوراک خورد و فرمود: دعوت شما را پذیرفتم شما نیز باید دعوت مرا بپذیرید آنگاه از آنان برای یک میهمانی دعوت به‌عمل آورد.

وی در پایان  با اشاره به عبادت و نیایش سیدالشهدا تاکید کرد: سیدنا حسین افزون بر نمازهای پنجگانه بسیار به نمازهای سنت و نافله علاقه داشت؛ روز را روزه می‌گرفت و شب‌ها را در نیایش حق‌تعالی سپری می‌کرد. سیدنا حسین 25 بار با پای پیاده حج خانه خدا را انجام داد.

ارسال نظر