استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای لبنان:

حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی چندبعدی بودند

حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی چندبعدی بودند

استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای لبنان با بیان این که حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی چندبعدی بودند، علم، فرهنگ، بصیرت در فقه و عفت را از ویژگی‌های بارز این بانوی اسلام عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، منیره قاسم کورانی، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای لبنان در وبنار بین المللی «حضرت معصومه(س)، الگوی دختر مسلمان» که به همت معاونت بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) از مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه(س) در سن پنج سالگی پرده برداشتند و فرمودند: «پدرش به فدایش شود»

وی در این باره توضیح داد: تاریخ نقل می‌کند که جمعی از شیعیان وارد شهر شدند و در حالی که چند سؤال با خود به همراه داشتند قصد داشتن با یک نفر از اهل بیت (علیهم السلام) دیدار کنند. به صورت تصادفی امام موسی کاظم(ع) در سفر بودند و امام رضا(ع) در خارج از شهر حضور داشتند. زمانی که می‌خواستند شهر را ترک کنند متاثر گشته و به دلیل ملاقات نکردن با امام(ع) و این که دست خالی به شهر خود باز می‌گشتند، غمگین شدند. زمانی که حضرت معصومه (س) ناراحتی آنها را دیدند در حالی که در آن زمان هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند، اقدام به نوشتن پاسخ سوالات کرده و پاسخ‌ها را به آنها دادند و این شیعیان شهر را با خوشحالی ترک کردند. در راه با امام کاظم (ع) در خارج از شهر دیدار کردند و داستان را برای ایشان گفتند و پاسخ‌های حضرت معصومه(س) را به آنها نشان دادند. امام(ع) از این واقعه خوشحال شده و فرمودند: «پدرش به فدایش شود.»

این استاد دانشگاه لبنانی با بیان این که سه نفر از اهل بیت(ع) به زیارت ایشان سفارش کرده و به بزرگی و کرامت ایشان عنایت ویژه داشتند، تصریح کرد: شخصیت حضرت معصومه(س) دارای ابعاد گوناگونی بوده است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) عالم، فرهیخته و دارای بصیرت در فقه بودند به گونه‌ای که زمانی که امام کاظم(ع) پاسخ ایشان به سوال‌ها را می‌دیدند اظهار می‌داشتند که به حکم خداوند حکم کرد.

کورانی عفت را دیگر ویژگی حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: امروز بر تمرکز به مسئله عفت در میان زنان و دختران خود بسیار نیاز داریم 

وی خاطرنشان کرد: بانویی که پیام خداوند را تبلیغ می‌کند و فعالیت دینی، اجتماعی یا فرهنگی دارد باید رضای خداوند را در نظر بگیرد. اساس هر اقدامی، عفت است. حضرت معصومه(س) با مردان مواجه نمی‌شدند و رو در رو به آنها پاسخ نمی‌دادند بلکه در پشت حجاب بودند و یا این که پاسخ سوالات را می نوشتند.