وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت حوزه تمدنی جهان اسلام یکی از اهرمهای تقریب مذهبی و قومی است
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۸ 258
دکتر آذرشب:

وحدت حوزه تمدنی جهان اسلام یکی از اهرمهای تقریب مذهبی و قومی است

دکتر آذر شب ادیب و محقق برجسته معاصر، با بیان اینکه تقریب مذاهب و تمدن نوین اسلامی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، گفت:تا بیداری اسلامی نشود و حرکت تمدن نوین اسلامی صورت نگیرد، تقریب بین مذاهب اسلامی هم شکل نمی‌‌گیرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر محمدعلی آذر شب محقق، مترجم و ادیب برجسته معاصر در مراسم نکوداشت خود که در دانشگاه بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم از جمله رئیس دانشگاه بین الملی مذاهب اسلامی اظهار داشت:یکی از مشکلات مهم امت ما تفرقه قومی و مذهبی است که همیشه برای مقابله با آن فعالیت کرده‌ام. 

وی ادامه داد:یکی‌ از مسائلی که روی آن کار کرده‌ام، وحدت حوزه تمدنی جهان اسلام است که پیوسته جای کار دارد و تفرقه را کمرنگ خواهد کرد و یکی از اهرمهای تقریب مذهبی و قومی در جهان اسلام خواهد بود. 

دکتر آذرشب تأکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی باید دانشگاه وحدت جهان اسلام باشد. 

وی با بیان اینکه تقریب مذاهب و تمدن نوین اسلامی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، گفت:تا بیداری اسلامی نشود و حرکت تمدن نوین اسلامی صورت نگیرد، تقریب بین مذاهب اسلامی هم شکل نمی‌‌گیرد. 

محقق و ادیب برجسته معاصر به نقش زبان عربی و فارسی در ایجاد وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت:آمدن آقای جواهری به ایران، پیوند عمیقی بین ادبیات فارسی و ادبیات عراق ایجاد کرد.پس ادبیات عامل مهمی در ایجاد تقارب بین امت اسلامی است و امیدوارم دانشگاه مذاهب اسلامی به مبحث تمدن و ادبیات بیش از پیش توجه داشته باشد. 

وی در پایان با سلام و درود بر مقاومین غزه برای شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی طلب رحمت و آمرزش کرد. 

در این مراسم که با حضور علما و اساتید برجسته برگزار شد، لوح تقدیر دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، لوح تقدیر دکتر حسینی معاون پارلمانی رئیس جهور ؛ لوح تقدیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، لوح اسناد کتابخانه ملی، لوح مرکز پژوهشی میراث مکتوب و هدیه‌ای از سوی دکتر خزعلی به ایشان اهدا شد. 

ارسال نظر