وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
علما و بزرگان دین باید پیشتاز عرصه وحدت باشند
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۸:۲۲ 161
اندیشمند افغانستانی در وبینار کنفرانس وحدت:

علما و بزرگان دین باید پیشتاز عرصه وحدت باشند

اندیشمند افغانستانی اظهار داشت: خواهران و برادران مسلمان ما در حالی درس فقه و اخلاق می خوانند که امروز سیاستمداران مفسد با حمایت‌های بی‌دریغ و پنهانی در کشورهای ضد دینی علیه اسلام در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد، کارشناس مسائل دینی از افغانستان در سخنانی در وبینار سی‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی  با اشاره به اینکه خود شهروندی از کشور افغانستان و جزو کشورهای مسلمان به شمار می آید، گفت: مشکلاتی امروز دامنگیر جامعه اسلامی شده است که نتیجه غفلت علما و بزرگان دین و مذهب است. 

او با بیان اینکه مکتب اسلام مظلوم واقع شده است، افزود: ارزش‌های والایی از طرف پیامبران الهی برای ما به ارث رسیده که مکتب همه مسلمانان به شما می رود اما این در حالی است که دشمنان از رژیم صهیونیستی گرفته تا آمریکا و اروپا علیه آن برخاسته اند.  

وی افزود: آنها تلاش می کنند که مسلمانان را از درون تهی کرده و جایگاه معنوی و علمی و اقتصادی شان را پایین بیاورند. این در حالی است که در برخی از جوامع مسلمان، امور در دست کسانی قرار گرفته که کمترین بهره ای از آگاهی و دلسوزی ندارند.

حجت الاسلام موسوی نژاد همچنین گفت: خواهران و برادران مسلمان ما در حالی درس فقه و اخلاق می خوانند که امروز سیاستمداران مفسد با حمایت‌های بی‌دریغ و پنهانی در کشورهای ضد دینی علیه اسلام در حال فعالیت هستند. بنابراین باید علاوه بر تربیت و درس آموزی به طراحی اقداماتی عملی برخیزند تا دشمنان بیش از این امکان پیشروی و تضعیف دین اسلام را نداشته باشند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: این مهم وظیفه علما و بزرگان دینی است که به عقلانی ترین روش باید حکمت و مفاهیم معتدل دینی را ترویج دهند و مانع از رواج آموزه های جعلی دشمنان شوند، زیرا امروز جهان اسلام در بدترین وضع ممکن قرار گرفته و ملت‌های مسلمان که بخش اعظمی از جامعه بشری را تشکیل می‌دهند و وارث بزرگترین فرهنگ تمدن بشری هستند، در نقطه انزوا و حاشیه قرار گرفته اند. از این رو باید نهضتی جهانی توسط علمای همه کشورهای اسلامی  آغاز گردد تا سدی قوی در برابر دشمنان تشکیل دهد.

ارسال نظر