وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ محمدی: امام رضا(ع) زبانزد و خاص عام است/ ایشان عامل وحدت میان امت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۵ 175
وحدت و تقریب؛

شیخ محمدی: امام رضا(ع) زبانزد و خاص عام است/ ایشان عامل وحدت میان امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت عسلویه، بیان کرد: در شرایطی که جهان اسلام دچار تفرقه و اختلافات سلیقه ای شده است؛ عمل به سیره اهل بیت، خصوصا امام رضا(ع) یک امر ضروری برای امت اسلامی به حساب می آید.

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، امام رضا(ع)  و اهل بیت پیامبراسلام(ص) را اسباب وحدت دانست و اظهار داشت: اهل بیت رسول الله(ص)  ازمشترکات مهم ، اسباب و عوامل وحدت در بین مسلمانان می باشند، کتاب ها وروایات اهل سنت مملو از فضایل و مناقب آن بزرگواران می باشد که از سویی سبب حب و دوستی بوده و از جهتی بی احترامی و اهانتی صورت نمی گیرد که در صورت چنین اتفاقی باید در دین آن فرد شک کرد.

شیخ محمدی، افزود: امام شافعی رحمه الله می فرماید: کسی که در نماز خویش صلوات برآن ها نفرستد نماز محسوب نمی شود؛ در جامعه کنونی بایستی امت های اسلامی با وحدت ، انسجام و الگو گرفتن از سیره اهل بیت و خصوصا امام رضاعلیه السلام این شخصیت بزرگ و اسوه که شمایل و مناقب آن زبانزد عام و خاص است، با دشمنان اسلام ومسلمين مقابله كنند.

وی ادامه داد:هر گونه اهانت و بی احترامی از سوی مذاهب اسلامی مردود خواهد بود؛ امام رضا(ع) همچون ائمه اطهار در میان اهل سنت دارای احترام و جایگاه ویژه ای هستند و از این جهت امام شافعی(رض) صلوات بر آن بزرگواران را مورد تاکید قرار داده اند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که جهان اسلام دچار تفرقه و اختلافات سلیقه ای شده است؛ عمل به سیره اهل بیت، خصوصا امام رضا(ع) یک امر ضروری برای امت اسلامی به حساب می آید.

شیخ ابراهیم محمدی تصریح کرد: عملکرد امام رضا(ع) در طول زندگیشان بر کسی پوشیده نیست؛ ایشان دارای رفتار و منشی خاص در تحکیم وحدت میان امت اسلامی بودند و جوانب بسیاری را رعایت می کردند.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون دشمن مذاهب اسلامی مشترک است و از اولویت های مسلمانان وحدت و انسجام و دوری ازتفرقه واختلاف می باشد، زیرا هدف او شیعه و یا سنی نیست بلکه هدف ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان است،

ارسال نظر