وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سید حسن نصرالله تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بود
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ۱۲:۰۱ 32
استاد دانشگاه و مدیر موسسه قرآنی از یمن در وبینار "سید حسن نصرالله؛ مکتب جاویدان":

سید حسن نصرالله تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بود

استاد دانشگاه و مدیر موسسه قرآنی از یمن تاکیدکرد که سید حسن نصرالله، از امام خامنه‌ای تبعیت کرده و تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، سوسن افضلی،  استاد دانشگاه و مدیر موسسه قرآنی از یمن در وبینار "سید حسن نصرالله، مکتب جاودان" که امروز(دوشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امت اسلامی با شهادت سید حسن نصرالله، رهبری صادق را از دست داد که در راه خداوند از سرزنش، سرزنش کنندگان هراسی نداشت و حتی لحظه‌ای از یاری مستضعفان دست نکشید.

وی با بیان این که زندگی سید حسن نصرالله، صرف جهاد در راه خدا و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی شد، تصریح کرد: مواضع شرافتمندانه و شجاعانه وی، مکتبی برای همه آزادگان جهان است. همانگونه که خود وی، نمادی برای مقاومت و یک رهبر استثنایی دارای اراده‌ای محکم بود.

این بانوی یمنی در ادامه خاطرنشان کرد: هر کسی که در زندگی جهادی جناب سید حسن نصرالله تأمل کند، درمی‌یابد که وی در گفتار و در عمل بر همه تحولات تمرکز داشت.

وی با بیان این که سید حسن نصرالله از همه وجود خود در راه تحقق حق و یاری مظلوم مایه گذاشت، گفت: امروز قلب‌ها و جان‌های ما در حسرت از دست دادن عزیزی سوگوار است که ناگهان با خبر شهادت وی به دست نجس‌ترین مردم رو به‌رو شدیم.

سوسن افضلی در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم غمی که بر قلب‌های ما سایه افکنده، درک می‌کنیم که موضع مومن معاصر امروز در همه ابعاد بسیار مهم است و مسئولیت او ایجاب می‌کند، این نقش را در رویارویی با طاغوت که انبیا ترسیم کرده‌اند، ایفا کرده و به مسیر جهادی خود با همه توان و امکانات ادامه دهد و به وظیفه خود در نجات انسانیت از بردگی غیر خداوند به بندگی خالق با همه سختی‌ها و مشقت‌ها عمل کند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که زنان مقاومت از سید حسن نصرالله، درس‌هایی را در چگونگی دفاع از ارزش‌های آسمانی الهام گرفته‌اند، همانگونه از وی درس شجاعت در شکستن جبروت ظالمان و روحیه مسئولیت‌پذیری را آموخته‌اند.

این بانوی یمنی گفت: ما امروز در برابر یکی از رهبران بزرگی قرار داریم که در دفاع از حق در مقابل ظالمان ایستاد و به پروژه جهاد برضد مستکبران عمل کرد و خون خود را در یاری مستضعفان تقدیم نمود و از این رهبر بزرگ که نمونه‌ای منحصر به فرد از رهبرانی است که تاسی به آنها واجب است، عجیب نیست که در این امور از امام خامنه‌ای تبعیت کند و در مکتب امام خمینی تربیت شده باشد. فردی که دارای شخصیتی عظیم و شخصیتی دارای ویژگی‌های رهبری، همراه با بعد معنوی و عرفانی و جامع مزایا و شروط رهبری و فکر و معنویت بود. شخصیتی که همانند وی، بعد از انبیا و اولیا نادر است و نور او همچنان در همه مکان‌ها می‌تابد.

ارسال نظر