وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی امت اسلامی است
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۰۸:۱۷ 307
شیخ جواد خالصی:

رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی امت اسلامی است

شیخ جواد خالصی، روحانی شیعه عراق، رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی امت اسلامی خواند و گفت: دشمن تلاش می‌کند میان ما فتنه‌انگیزی کند و همه فرصت‌های توسعه را از ما بگیرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جواد خالصی، روحانی شیعه عراقی در وبینار هشتم سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی، بر ضرورت ایستادگی در برابر بی‌اخلاقی‌ها و چالش‌های پیش روی جهان اسلام با استفاده از وحدت اسلامی تاکیدکرد.

وی وحدت را تنها راه اقامه دین خواند و اظهار داشت: بسیاری از افراد در گفتار از وحدت اسلامی سخن گفته و در کنفرانس‌ها و نشست‌ها شرکت می‌کنند  اما در عمل به آن پایبند نیستند.

این روحانی عراقی در ادامه، اصولی را در زمینه وحدت برشمرد و بیان داشت که باید برای تحقق این اصول تلاش کنیم.

اعتماد به پیام مقدس اسلامی و دوری از تفرقه و اجتهادهایی که منجر به جدایی میان امت اسلام می‌شود، نخستین اصلی بود که این اندیشمند مسلمان به آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت بر اصل دین بدون در نظر گرفتن اسم‌‌ها و طایفه‌ها، گفت: همه این اختلاف‌ها وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند اما همه این اسم‌ها باید تحت لوای اسلام جمع شود.

شیخ جواد خالصی ادامه داد: مساجد برای این ایجاد شدند که محل جمع شدن همه مسلمانان باشند لذا نباید با تخصیص آنها به فرقه‌ها و مذاهب مختلف به مکانی برای تفرقه تبدیل شوند.

وی از لزوم آشتی و گفتمان مسلمانان با یکدیگر و شناخت دشمن به عنوان دیگر عوامل تحقق وحدت نام برد.

این روحانی عراقی خاطرنشان کرد: دشمنان ما کسانی هستند که پیامبران را کشتند و هنوز نیز در عصر حاضر در میان ما هستند و برای ویرانی اخلاق، خانواده، ترویج مواد مخدر و فساد تلاش می‌کنند.

شیخ جواد خالصی رژیم صهیونیستی را که توسط غربی‌ها تاسیس شده است، دشمن اصلی امت اسلامی خواند و افزود: دشمن تلاش می‌کند میان ما فتنه‌انگیزی کند و همه فرصت‌های توسعه را از ما بگیرد.

لزوم همکاری مشترک میان کشورهای جهان اسلام مانند اتحادیه اروپا و دیگر اتحادیه‌های غربی از دیگر عوامل رسیدن به وحدت بود که این روحانی عراقی به آن اشاره کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مقاومت در فلسطین اشاره نموده و از کشورهایی که از این مقاومت حمایت کرده‌اند، تقدیر به عمل آورد و هرنوع عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را محکوم نمود.
 

ارسال نظر