وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جمهوری اسلامی ایران، با دعوت به وحدت کمک بزرگی به آزاد سازی مقدسات کرد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۰:۱۵ 15
راغده مصری:

جمهوری اسلامی ایران، با دعوت به وحدت کمک بزرگی به آزاد سازی مقدسات کرد

مصری اظهار کرد: وحدت و توجه مسلمانان نسبت به یکدیگر قدرتی به آنان داد که اختلافات را کنار گذاشتند و سرنوشت حساسی را برای خود رقم زدند و توانستند محور مقاومت را در برابر استعمار تشکیل دهند و استکبار جهانی و جبروتش را در هم شکستند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، راغده مصری، استاد جامعه شناسی از لبنان در وبینار دهم سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت مناسبتی اسلامی است که مسلمانان را با هر مذهب و اعتقادی به دور هم جمع می‌کند و نقطه تلاقی است که امام خمینی(ره) از زمان پیروزی انقلاب اسلامی این طرح را ارائه دادند و تا کنون ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت برگرفته از قرآن کریم و سنت شریف نبوی(ص) است و خداوند در قرآن با آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" مردم را به یکپارچگی فرا خوانده است، تصریح کرد: طرح هفته وحدت درست زمانی ارائه شد که مسلمانان در وضعیت تفرقه و اختلاف و ضعف بودند و یأس و ناامیدی نیز بر مردم غلبه کرده بود با طرح آن همه مسلمانان بیش از گذشته اتحاد خود را به دست آوردند.

مصری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای اصول و استانداردهای یکپارچه است و دیدیم که با دعوت به وحدت چگونه به آزاد سازی مقدسات کمک کرد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پیش از پیروزی انقلاب به مسئله قدس و آزادسازی آن توجه ویژه ای داشتند به گونه ای که ارتش بیست میلیونی را  برای آزادسازی قدس  ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ثمره صالح انقلاب اسلامی ایران، مقاومت اسلامی بود، تصریح کرد: شعار این انقلاب شکوهمند پیش به سوی قدس بود تا آن را از چنگال دشمنان آزاد سازد و در نهایت محصول این وحدت به ثمر نشست که آن متحد شدن دلهای مسلمانان شیعه و سنی در باره قدس بود و باعث شد در این زمینه پیروزی های بزرگی رقم بخورد.

مصری خاطر نشان کرد: وحدت و توجه مسلمانان نسبت به یکدیگر قدرتی به آنان داد که اختلافات را کنار گذاشتند و سرنوشت حساسی را برای خود رقم زدند و توانستند محور مقاومت را در برابر استعمار تشکیل دهند و استکبار جهانی و جبروتش را در هم شکستند.

وی در پایان گفت: کشورهایی که طرح خاورمیانه جدید را ناکام گذاشتند، با تقوا و بصیرت فراوان، کوهی از صبر و قدرت تشکیل دادند تا بتوانند پیروزی های بزرگی را رقم بزنند، امیدواریم که به زودی بتوانیم در قدس به اقامه نماز بپردازیم.

ارسال نظر