وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ترور شهید اسماعیل هنیه، باعث تضعیف اراده ملت مبارز فلسطین نخواهد شد
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۱۲:۴۲ 42
بیانیه الازهر درباره شهادت اسماعیل هنیه

ترور شهید اسماعیل هنیه، باعث تضعیف اراده ملت مبارز فلسطین نخواهد شد

پایگاه مصری «الاسبوع»، الازهر اعلام کرد: شهید مبارز، اسماعیل هنیه سراسر زندگی اش را در دفاع از سرزمینش به عنوان مساله اصلی جهان عرب و مسلمانان و آزادی فلسطین سپری کرد.

در ادامه بیانیه الازهر آمده است: این ترورها، هرگز باعث تضعیف اراده ملت مبارز فلسطین نمی شود؛ ملتی که همواره برای بازپس گیری حقوقش در زمینه برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

الازهر شریف همچنین با عرض تسلیت به ملت فلسطین و خانواده این شهید مبارز، از خداوند برای شهید هنیه آمرزش و برای خانواده و بازماندگانش آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

در همین راستا، یک منبع عالیرتبه مصری اعلام کرد سیاست ترور که از سوی رژیم اسرائیل دنبال می شود باعث به خطر افتادن وضعیت امنیتی و گسترش دامنه تنش ها در منطقه خواهد شد.

این منبع مصری اظهار نگرانی کرد ادامه این سیاست از سوی رژیم اشغالگر منجر به خارج شدن وضعیت منطقه از کنترل شود.

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی نیز در این باره گفت که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را قتلی نفرت انگیز با هدف متوقف کردن مذاکرات آتش بس در غزه دانست.

انور ابراهیم، ترور هنیه را که رئیس دفتر سیاسی حماس نیز بود به شدت محکوم کرد و گفت: این ترور که فجیع‌ترین نوع آن بود، آشکارا برای منحرف کردن گفت‌وگوهای جاری با هدف پایان دادن به کشتار غزه که بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است، طراحی شده بود.

نخست وزیر مالزی در پستی در فیس بوک با اشاره به بی مجازات ماندن اقدامات رژیم صهیونیستی، نوشت: تنها افراد غافل و بی‌وجدان نیازی به تشدید فشار بر اسرائیل برای توقف تجاوزات جنایتکارانه‌اش نمی بینند.

ارسال نظر