وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
یکی از راهکارهای وحدت این است که امت اسلامی به سمت تقویت معنویت و تعبد برود
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۵۶ 312
حجت الاسلام قریشی:

یکی از راهکارهای وحدت این است که امت اسلامی به سمت تقویت معنویت و تعبد برود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت:اگر تفرقه باشد، انسان در هر مسلک و دین و فرهنگی که باشد، شکست می خورد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) به تشریح احادیثی از امام علی(ع) در مورد ضرورت وحدت و اجتناب از تفرقه پرداخت. 

وی با انتقاد از تفرقه مسلمانان تصریح کرد: پیامبرزادگان از جمله فرزندان اسحاق را ببینید و در حال آنها تامل کنید که به خاطر تشتت و تفرقه به جایی رسیدند که قیصرها و پادشاهان بر آنها حاکم شدند و آنها پیامبران را مسکین کردند و مجبور کردند که حتی حیوان هایشان را تیمار کنند. 

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد:اگر تفرقه باشد، انسان در هر مسلک و دین و فرهنگی که باشد، یقینا شکست می خورد و دشمنان که به انحاء مختلف برای ما کمین کرده اند، موفق می شوند و جز به اینکه مسلمانان را مستعمره خود بگیرند، راضی نمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر آخرت را هم قبول نداشته باشیم و فقط دنیا را بخواهیم، باز هم بهتر است که وحدت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: یکی از راهکارهای وحدت حقیقی این است که امت اسلامی به سمت تقویت معنویت و تعبد برود. 

وی خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) افراد بت پرست را در سایه معنویت و عبودیت به اوج عزت رساند،پس بیایید ما هم روحیه تعبد و معنویت را در بین خودمان تقویت کنیم و ان شاالله بتوانیم امت خوبی برای رسول خدا(ص) باشیم. 

ارسال نظر