وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس وحدت فرصتی را برای تقویت جبهه واحد بر ضد صهیونیسم فراهم کرده است
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ۰۹:۲۳ 36
آیت الله حسینی شاهرودی در گفتگو با تقریب:

کنفرانس وحدت فرصتی را برای تقویت جبهه واحد بر ضد صهیونیسم فراهم کرده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان کرد: برادری ، دلسوزی و حمایت مردم مسلمان جهان و خصوصا ایران اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و غزه فرصت های بالقوه را برای تقویت اتحاد فراهم کرد؛ باید متذکر شوم که این اقدامات در راستای اقدامات شهدای عزیز و ر راس ان سرداردلها حاج قاسم سلیمانی است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم"؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آنها شوید و از آیین تحریف یافته آنان پیروی کنی؛ لذا کنفرانس وحدت فرصتی را مهیا کرده است تا یهود و نصاری موفق نشوند.

وی بیان کرد: خداوند متعال در آیه ای دیگر از قرآن کریم می فرماید: "أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ"؛ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى ‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏ گيرند!. اگر به عنوان مسلمانی ایمان داشته باشند کفایت می کند و در ادامه قرآن کریم می فرماید: "وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ "، این چیزی است که در همه اقوام بوده است و همیشه خواهد بود و قبل از شما نیز امت های دیگر امتحان شده اند؛ باید در عمل و زبان و ایمان به خدا ثابت قدم بود، فلذا امتحانات الهی انسان را مقاوم کرده و صبر را پرورش می دهد.

این عالم شیعه، تصریح کرد: برادری ، دلسوزی و  حمایت مردم مسلمان جهان و خصوصا ایران اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و غزه فرصت های باالقوه را برای تقویت اتحاد فراهم کرد؛ باید متذکر شوم که این اقدامات در راستای اقدامات شهدای عزیز و ر راس آن سرداردلها حاج قاسم سلیمانی است.

وی عنوان کرد: در ادامه حکومت ها و سازمان های اسلامی می توانند نقش بسیار مهمی را در کمک به مسلمانان جهان خصوصا ملت مظلوم غزه داشته باشند؛ البته علما و  نخبگان در جامعه اسلامی نقش اساسی را دارند زیرا آنان نسبت به اهداف دشمنان، امت اسلامی را آگاهی می بخشند ، جوامع دیگر را آگاه و هوشیار می کنند و آنان را با توجه به توصیه های قرآن کریم و روایات در مقابل توطئه های دشمنان بیدار می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از وظایف علما و اندیشمندان معرفی صحیح اسلام به جهانیان است، امام رضا علیه السلام می فرمایند که زیبایی هایی در کلام و سخنان اهل بیت علیهم السلام است را به جامعه تزریق کنیم و با انجام مطالعات ، توسلات و معنویات فرصت های لازم را فراهم سازیم.

ارسال نظر