وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیام کنفرانس وحدت، حمایت جهان اسلام از ملت مظلوم غزه است
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ۰۹:۱۹ 31
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با تقریب:

پیام کنفرانس وحدت، حمایت جهان اسلام از ملت مظلوم غزه است

حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگارحوزه اندیشه تقریب، هدف کنفرانس وحدت را رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین دانست و اظهار داشت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام می فرماید: " مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم" ، " مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ"؛ اکنون کدام انسان آزاده ای است که ندای مظلومیت مردم غزه را نشنیده باشد؟

وی افزود: قریب به یک سال است که  کودکان و زنان و سالخوردگان،  پیرمردها و جوانان به خاک و خون کشیده شده اند؛ کسی نیست که ندای مظلومیت مردم فلسطین اشغالی را نشنیده باشد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در طول سالیان سال شاهد ظلم و ستم و قتل و جنایت رژیم صهیونیستی بوده ایم، اما این جنایات اخیر در غزه روی همه سابقه داران و جنایتکاران صهیوینست را سفید کرده است و برای آن ها یک سابقه روشن تری را گذاشته است.

این عالم شیعه اذعان داشت: کمترین کاری که امروز علمای جهان اسلام، اندیشمندان و آزاد اندیشان در مقابل جنایات نیروهای اشغالگر در فلسطین اشغالی می توانند انجام دهند، برگزاری کنفرانس و نشست و رساندن ندای مظلومیت آنان به جهانیان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: به حکم رسول الله(ص) و قرآن کریم، سکوت در برابر این جنایات در حقیقت همراهی و همدستی با آنان است. این سکوت با معنویت دین و همه ارزش ها سازگار نیست.

وی بیان کرد: علمای اسلام  باید تبادل نظر کنند و یکپارچگی خود را برای ملت مظلوم فلسطین به خصوص غزه اعلام کرده و فریاد بزنند تا دنیا را بیدار سازند که مسلمانان متوجه شوند هر کس با قلم، ثروت، جان و مال خود موظف به حمایت از کیان ملت مظلوم غزه است.

وی در پایان تاکید کرد: حمایت جهان اسلام از غزه ضروری است؛ هر گونه ارتباط با این رژیم و حمایت از این رژیم کودک کش و جنایتکار در حقیقت شرکت در جنایات آنان است و بین مسلمانان و جهان اسلام پذیرفته نیست.

ارسال نظر