وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت اسلامی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه شهید رئیسی بود
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۱۴:۲۳ 9
در دومین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت" مطرح شد؛

وحدت اسلامی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه شهید رئیسی بود

"فؤاد خریس" روحانی و اندیشمند لبنانی با اشاره به نقش بارز شهید رئیسی در حمایت از مستضعفان جهان تأکیدکرد، وحدت اسلامی، همواره از مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام شهید رئیسی بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، فؤاد خریس، روحانی و اندیشمند لبنانی  در دومین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت" که امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: شهید رئیسی در همه پست‌ها و سمت‌هایی که قرار داشت، نقش بسیار بارزی ایفا کرد و همواره بیشترین مسئله مورد توجه وی، وحدت اسلامی، ملی و انسانی بود و همیشه تلاش می‌کرد تا از دارایی‌ها و ارزش‌های مستضعفان و عقاید مردم حمایت کند.

این روحانی لبنانی با اشاره به نقش بزرگ شهید رئیسی در پاسداری از جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اسلام و امت اسلامی گفت: شهید رئیسی در قلب مسلمانان و غیرمسلمانان و همه مستضعفان جهان جای دارد، چرا که وی نقشی برجسته در ارتقای توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران و همه مسلمانان جهان داشت و برای پاسداری و حمایت از منافع اسلام و مسلمانان و مستضعفان دنیا تلاش می‌کرد.

وی افزود: شهید رئیسی، همواره تلاش می‌کرد با همه کشورهای اسلامی در ارتباط باشد و هیچ تمایزی بین کشورها و پیروان مذاهب مختلف قائل نمی‌شد و مسیر او همواره در یک افق گسترده اسلامی قرار داشت.

فؤاد خریس تأکیدکرد: شهید رئیسی از شخصیت‌هایی بود که در دوران امام خمینی(رض) حضور داشت و تأثیر بسیاری از ایشان و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفت و در همین راستا همواره در مسیر وحدت اسلامی حرکت‌ می‌کرد و در حال مقابله با اقدامات فتنه‌انگیزانه دشمن و استکبار جهانی بود؛ به همین دلیل شهید رئیسی همواره در سخنانش با تأکید بر اهمیت مسئله وحدت اسلامی، خاطرنشان می‌کرد که  وحدت اسلامی از مسائل مورد اهتمام تاریخ اسلام بوده و اهمیت آن در جهان اسلام روز به روز بیشتر مشخص می‌شود.

فؤاد خریس گفت: شهید رئیسی همچنین تأکید کرده است که توجه به وحدت، یک امر فردی و مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و با اساس قراردادن خدا، قرآن و پیامبر (ص) و اهل‌بیت(ع) است.

این روحانی لبنانی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که امروزه باعث نگرانی و نارضایتی استکبار و غرب می‌شود، همان وحدت است؛ به همین دلیل بر اجرای سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" بیش از هر مسئله دیگری اهتمام می‌ورزد.

وی افزود: دشمن همواره برای سلطه، نیازمند تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است. به همین دلیل است که می‌بینیم شهید رئیسی در سخنانش می‌گوید: وحدت تنها راه برای ایستادگی در برابر دشمن است؛ ما از طریق وحدت می‌توانیم در این جنگ مشترک و جنگ رسانه‌ای و اقتصادی ایستادگی کنیم.

ارسال نظر