وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هدف قیام امام حسین(ع) بیداری امت اسلامی بود
۱۴۰۳/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۸ 61
عضو مجلس خبرگان در گفتگو با تقریب:

هدف قیام امام حسین(ع) بیداری امت اسلامی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: هدف و نظر اصلی سیدالشهدا مبارزه با ظلم و ستم ، انحراف و عواملی بود که هستی و بقای اسلام را تهدید می کرد.


آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هدف قیام امام حسین(ع) را بیداری امت اسلامی دانست و اظهار داشت: در واقع حضرت با اقدامی حساب شده درصدد بیداری امت اسلام و احیای آن برآمدند؛ به طوری که امت اسلامی را با حرکت خود آگاه ساختند.

وی  افزود: خلاصه مکتب سید الشهدا حفظ مقدسات و مبارزه با ظلم و ستم بوده است، از این رو فرمودند" هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة"، تسلیم  زور و ستم نخواهم شد.

بهشتی ادامه داد: نظر سید الشهدا گسترده است؛ هدف و نظر اصلی سیدالشهدا مبارزه با ظلم و ستم ، انحراف و عواملی بود که هستی و بقای اسلام را تهدید می کرد.

وی عنوان کرد: لذا این مسئله سبب شد، آن حرکت تاریخی حساب شده را انجام دهند و سپس می فرمایند: "هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیةٌ وَ نُفُوسٌ أَبِیةٌ"؛ ذلت از ما بسیار دور است، و خدا و رسول و مؤمنان و دامن‏‌های پاک و پاکیزه و افراد با حمیت و نفوس با غیرت آن را برای ما نمی‌‏پسندند.

عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: این بیان بسیار مهم و نگاه وسیع امام به بشریت است؛ یعنی هر انسانی با هرآئینی تسلیم ذلت و ظلم نشود همانطور که گاندی که یک فرد غیر مسلمان است، می گوید من از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفتم و پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برافراشتم تا ملت هند را نجات دهم.

وی در پایان تاکید کرد: امام حسین(ع) علاوه بر آنکه به شیعه و مسلمانان نظر ویژه ای دارند، به تمام بشریت نیز عنایت دارند؛ باید در هر زمان و مکان در عالم، پرچم امام حسین(ع) را به استهزاز در آورد و آن را به جهانیان شناساند و بدان افتخار کرد.

ارسال نظر