وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماحصل همایش گفتمان وحدت؛ تقریب دیدگاه های شیعیان و اهل سنت بود
۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ۲۱:۵۶ 1183

ماحصل همایش گفتمان وحدت؛ تقریب دیدگاه های شیعیان و اهل سنت بود

"حمیرا ریگی" فرماندار شهرستان قصرقند و از برگزارکنندگان همایش گفتمان وحدت که روز چهارشنبه در چابهار برگزار شد در گفتگو با خبرنگار تقریب به جمع بندی از نتایج این همایش پرداخت و گفت:به حول و قوه ی الهی توانستیم از آزمونی بزرگ سربلند بیرون آییم، توانستیم در جهت تحکیم وحدت میان شیعه و سنی همایشی را برگزار کنیم که حضور بزرگان و استقبال پرشور جوانان وبانوان، آن را کم نظیر کرد و اعمال دیدگاه نخبگان در برگزاری آن؛ این همایش را تا حد یک گردهمایی فراملی ارتقا بخشید.

وی ادامه داد:ما حصل این همایش که محصول هم اندیشی و همکاری فرمانداری قصرقند و منطقه آزاد چابهار با معاونت فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و مركز گفتمان صلح برای همه بود؛ تقریب دیدگاه های شیعیان و اهل سنت بود.

فرماندار قصر قند تصریح کرد: دراین همایش بر این نکته تأکید شد که مشترکات شیعه و سنی آنقدر زیاد است که مفترقات در آن به چشم نمی آید و بر این مهم تأکید شد که «المومن کیس» و انسان با کیاست هیچ گاه فضا را برای دشمنان فراهم نمی کند تا از اندکی تفاوتی که میان فرق اسلامی خصوصا شیعه و سنی است، سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد:دشمن سالهاست به دنبال تفرقه افکنی است و این همایش فرصت مغتنمی را فراهم آورد که بزرگانی مانند حضرت آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب؛ حجت السلام و المسلمين حاج آقاي موسوي امام جمعه چابهار و شيخ الحديث مولانا حاج عبدالرحمان چابهاری امام جمعه محترم اهل سنت چابهار ائمه محترم جمعه و جماعات سایر شهرهاي استان در فضایی علمی و با حضور دانشگاهیان و نخبگان شیعه و سنی به موشکافی مشترکات بپردازند.

ریگی افزود:نخستین ثمره این همایش که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد، نماز وحدتی بود که شیعه و سنی برادروار در جشنواره گردشگری غذای انباگ در قصر قند در کنار هم اقامه کردند و حالا امیدوارانه از نشستی سخن می گوییم که می تواند الگوی مناسبی برای گردهمایی هایی از این دست و زمینه ساز توسعه منطقه در بستر وحدت شیعه و سنی باشد.

فرماندار قصرقند اظهار داشت:رشد و بالندگی منطقه با مدد جوانانی محقق خواهد شد که در این همایش حضور داشتند و حالا بهتر می دانند که نقاط مشترک شان می تواند زمینه تحولی عظیم در همه زمینه ها را فراهم آورد.

وی ادامه داد: امروز با افتخار می گوییم که نخستین گام را مقتدرانه برداشتیم و باید اندیشمندانه برای گامهای بعدی و بسترسازی توسعه و مشارکت عمومی فارغ از مذهب برنامه ریزی کنیم؛ این فرصت را مغتنم می دانم تا تقدیر کنم از حضور عزیزانی که وجودشان وزن همايش را افزایش داد و کیفیت را بر مباحث افزود و بار علمی گردهمایی را صدچندان کرد؛ امیدواریم بتوانیم در این راه و تحت توجهات ویژه حضرت حق، محکم و امیدوار و با تدبیر؛ گام برداریم.ان شاء الله.

ارسال نظر