وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید رئیسی، نماینده جهان اسلام در عرصه‌های بین‌المللی
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۱۴:۲۷ 8
در دومین وبینار بین المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت" مطرح شد؛

شهید رئیسی، نماینده جهان اسلام در عرصه‌های بین‌المللی

دبیر شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان معتقد است شهید جمهور زمانی که در جوامع بین‌المللی به عنوان نماینده جهان اسلام حاضر می‌شد، دشمنان اسلام را مایوس می‌کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، مولوی "عبدالرئوف توانا"، دبیر شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان در دومین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت" که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبدالهیان، زبان گویای مقاومت را به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و عنوان کرد: در قرآن کریم بیش از ۱۱۴ مرتبه کلمه شهید به کار رفته، چرا که این کلمه از اسماء حسنای الهی گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: شهید به کسی اطلاق می‌شود که خود را در راه خداوند فدا کرده باشد و فرد را از آن جهت شهید می‌نامند که خداوند و ملائک بر صدق و بهشتی بودن آن شهادت می‌دهند.
 
دبیر شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان با بیان این واقعیت که شهدا زنده‌‌اند، افزود: طبق فرموده قرآن کریم شهدا چنان جایگاهی دارند که در بین انبیا و بزرگان از آن‌ها تجلیل می‌شود. معامله بین شهید و خداوند، معامله و تجارت سودمندی است.
 
مولوی توانا با اشاره به آیه شریفه "یَنْظُرُ الی‌ وَجْهِ اللهِ" و این که بین شهید و خداوند هیچ حجابی نیست، خاطرنشان کرد: شخصیت آیت‌الله رئیسی، زمانی در میان امت‌های اسلامی جهانی شد که در سازمان ملل، قرآن را به تمام دنیا نشان داد و با صدای بلند اعلام کرد که قرآن برای جوامع بشری، کتاب انسان‌ساز و تمدن‌ساز و ابدی است و هرگز نخواهد سوخت. که این اقدام وی سبب شد در میان سران کشورهای اسلامی به عنوان نماینده تمامی امت‌های اسلامی شناخته شود.

شهید جمهور، فصل‌الخطاب امت اسلامی بود
وی خاطر نشان کرد: شهید جمهور، فصل‌الخطاب امت اسلامی بود که در راه اسلام و قرآن کریم اقدامات حکیمانه بسیاری انجام داد.
 
دبیر شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان، گام دوم در جهانی شدن این شهید گرانقدر‌ را "ایستادگی در برابر رژیم غاصب اسرائیل" دانست و تاکیدکرد: او از آغاز عملیات طوفان الاقصی به کشورهای اسلامی سفر کرد و در تمامی نشست‌ها و کنفرانس‌ها، کشورهای اسلامی را بر محور توحید فراخواند و برای  ایجاد "جبهه واحد اسلامی" در برابر دشمن از هیچ کوششی فروگذاری نکرد.
 
مولوی توانا بیان داشت: شهید رئیسی بود که قدرت و عظمت اسلام و عظمت جبهه مقاومت از یمن تا لبنان و از لبنان تا سوریه را حول محور حق علیه باطل جمع کرد. نمونه بارز آن یمن است که به عنوان یک قدرت مقتدر در برابر قدرت‌های اشغالگر منطقه عرض اندام کرد. گروه‌های مقاومت، محبوبیت بیشتری در بین کشورهای اسلامی و حتی غیر مسلمان از نظر حمایت از مظلوم پیدا کردند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم فلسطین در طی هشت ماه از آغاز جنگ غزه، کلام امیرالمؤمنین که فرمودند "المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ" را به جهانیان نشان دادند. امیدوارم تمامی مردم جهان روز رهایی قدس را به زودی زود شاهد باشند.

ارسال نظر