وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رسوایی جهانی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/غرب، پیشگام در نقض حقوق بشر است
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۰۸:۳۳ 127
عالم لبنانی در ششمین وبینار طوفان الاقصی؛

رسوایی جهانی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/غرب، پیشگام در نقض حقوق بشر است

رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان، با بیان این که غرب نخستین طرفی است که در دنیا درحال نقض حقوق بشر است، تأکید کرد: جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، باعث رسوایی جامعه‌جهانی و کشورهای غربی شد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سید علی السید قاسم، رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان در ششمین وبینار طوفان الاقصی که امروز (سه شنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک ماه است که کل دنیا نظاره‌گر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ جنایاتی که با پشتیبانی غرب و برخی کشورهای عربی و سکوت جهانی در حال انجام است.

وی با اشاره به محاصره کامل مردم غزه از زمین و دریا و هوا، گفت: هیچ‌جای امنی برای مردم غزه وجود ندارد که بتوانند به آنجا پناه ببرند، و برای ارسال کمک‌های بشردوستانه نیز هیچ گذرگاه امنی وجود ندارد.

این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: جنایت‌های جنگی در غزه، باعث رسوایی جامعه‌جهانی شد، که در حال محکوم کردن قربانی است و آن را با جلاد برابر می‌کند و از هر دو طرف می‌خواهد که از درگیری‌ها بکاهند؛ این درحالی است که همه دنیا می‌داند که این رژیم صهیونیستی است که در حال تشدید حملات علیه فلسطینی‌ها است.

علی السید قاسم با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در حال نقض همه قوانین بین‌المللی است، تأکید کرد: کسانی‌که مسائل مربوط به حقوق بشر را دنبال می‌کنند، درمی‌یابند که با وجود اسناد و قوانین بسیار فراوان در خصوص حقوق بشر، موارد نقض حقوق بشر در دنیا بسیار فراوان است.

وی افزود: نفاق غرب و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین از چندین دهه قبل باعث رسوایی غرب شد که مدعی حمایت از حقوق بشر و آزادی و حق تعیین سرنوشت است؛ اما غرب هنگامی‌که مسائل مربوط به حقوق اعراب و مسلمانان می‌شود، دچار نابینایی شده و لال می‌شود.

رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگها در لبنان گفت: کشورهای غربی که مدعی دموکراسی هستند، از رژیم‌های استبدادی در دنیا حمایت‌ کرده و از آنها در سرکوب ملت‌های خود پشتیبانی می‌کنند.

علی السید قاسم با بیان این‌که غرب با وجود دفاع از حقوق بشر نخستین طرفی است که حقوق بشر را نقض می‌کند، اظهار داشت: منظور غرب از انسان در قوانین مربوط به حقوق بشر، فقط انسان غربی است و نقض حقوق انسان‌های غیر غربی جایی در قوانین آنها ندارد.

وی افزود: بهترین مثال این مسأله، کشتار انسان‌های بیگناه، کوچاندن غیرنظامیان، ویران کردن همه زیرساخت‌ها و محاصره بیش از 2 میلیون انسان در مساحتی بسیار کوچک و محروم کردن آنان از نیازهای اساسی برای زنده ماندن است.

این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: غرب که مدعی حمایت از حقوق بشر است، میلیون‌ها انسان را در جریان اشغال بسیاری از کشورها به قتل رسانده است و به‌عنوان نمونه فقط در یک مورد آن، در الجزایر بیش از یک میلیون نفر شهید شدند؛ در افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورها نیز میلیونها انسان توسط غرب کشته شده‌اند.

 وی با اشاره به این که مواضع رژیم‌های غربی در قبال مسأله فلسطین و جنگ علیه غزه، بیانگر دشمنی این رژیم‌ها علیه اسلام است، بر ضرورت انجام فعالیت‌های مستمر و مقاومت فکری در کنار مقاومت جهادی در دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد.

ارسال نظر