وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حذف رهبران مقاومت راهبرد و هدف اصلی رژیم صهیونیستی است/ترور شهید هنیه نمی‌تواند خللی در روند مقاومت ایجاد کند
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۰۸:۱۹ 26
در سی و نهمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" مطرح شد؛

حذف رهبران مقاومت راهبرد و هدف اصلی رژیم صهیونیستی است/ترور شهید هنیه نمی‌تواند خللی در روند مقاومت ایجاد کند

در سی و نهمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" مطرح شد که حذف توان مقاومت یا رهبران مقاومت راهبرد و هدف اصلی رژیم صهیونیستی است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، سی و نهمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" به منظور نقد و بررسی الگوی مفهومی امت واحده اسلامی با حضور اساتید و صاحب نظران برگزار می‌شود.

احمدرضا روح الله زاد رئیس مرکز راهبردی مطالعات فلسطین و غرب آسیا در ابتدای این نشست اظهار داشت: باتوجه به همه تلاش هایی که ر‍ژیم صهیونیستی برای به انزوا بردن جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود، اما ایران توانست با اقدامات به موقع خود از این انزوا خارج شود و این مسئله موجب همگرایی در سطح منطقه شد به همین دلیل اسرائیل در ادامه این جنگ شکست خورده به حساب می‌آمد بنابراین دست به ترور اسماعیل هنیه در قلب تهران زد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با این اقدام در ابتدا می‌خواست قدرت خود را به رخ کشورهای منطقه بکشاند و از سوی دیگر می‌خواست ضعف امنیتی ایران را به دنیا نشان دهد، چراکه بعد از عملیات وعده صادق معادله ای شکل گرفت و ضعف اسرائیل برای همه جهانیان نمایان شده بود به همین دلیل باید کاری می‌کرد تا بازدارندگی که ایجاد شده بود را کمرنگ کند.

روح الله زاد تصریح کرد: از سوی دیگر با این ترور یک دام برای جمهوری اسلامی ایران را پهن کرد و یک طرح از پیش تعیین شده آماده کرده است و منتظر نوع واکنش جمهوری اسلامی ایران است، چراکه اگر می‌خواست در قطر و یا کویت این ترور را انجام می‌داد اما هدف اصلی و مهم عملیات این بود که در خاک کشور ما این ترور صورت بگیرد.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات فلسطین و غرب آسیا خاطر نشان کرد: در نظام بین الملل، قدرت مسئله تعیین کننده اصلی به حساب می‌آید،از مولفه های قدرت می‌توان به کشورهایی اشاره کرد که دارای قدرت هستند و اقتداری را ایجاد کردند و همچنین دارای عمق استراتژیکی هستند. باید گفت که ایران امروز با ایران گذشته فرق می‌کند امروز ما یک ابر قدرت در سطح منطقه به حساب می‌آییم و دولت نمی‌تواند نسبت به اتفاقاتی که منافع امنیت او را به خطر انداخته است یک رفتار ساده و یا یک اعتراض رسمی به سازمان ملل انجام دهد بلکه باید با تمام قدرت برای کشور  امنیت ایجاد کند.

روح الله زاد تصریح کرد: عملیات تروری که رژیم صهیونیستی در خاک ایران و پایتخت کشورمان انجام داده است را ما باید با یک پاسخ قوی تر جواب دهیم و نباید زمان زیادی از این حادثه برای مقابله با این ترور بگذرد.

وی در همین خصوص ادامه داد: اگر ما با تمام قدرت جلوی این رژیم منحوس ایستادگی نکنیم نه تنها اسرائیل بلکه هم‌پیمانانمان نسبت به ما دچار تردید خواهند شد. به نظر من باید این ضربه سنگین باشد و تلفاتی را هم برای دشمن داشته باشد برخلاف گذشته و عملیات وعده صادق، امروز باید قدرتن‌مایی ایران هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت گسترده تر و عمیق تر برای دشمن صهیونیستی باشد.  

روح الله زاد خاطر نشان کرد: ما نباید اجازه دهیم تا این بازدارندگی به نفع رژیم صهیونیستی باشد و باید نشان دهیم که علاوه بر اینکه حاضریم در مقابلش ایستادگی کنیم حتی می‌توانیم در برابر هزینه های بعد از حمله هم که کشورمان متحمل می‌شود ایستادگی کنیم و واهمه ای از این مسئله نداشته باشیم.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات فلسطین و غرب آسیا ادامه داد: نوع رفتار هر بازیگری در نظام بین المللی این است که باید عاقلانه رفتار کند برای مثال سید حسن نصرالله بارها در سخنرانی های خود از جملات چشم در برابر چشم و... استفاده کرده است، این یعنی جبهه مقاومت می‌تواند با هر ترکیبی جلو برود و مقابل این رژیم منحوس ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه آمریکا همانند گذشته دیگر نمی‌تواند در سطح وسیع تری وارد میدان شود، اظهار کرد: در مورد احتمال جنگ با ایران باید بگویم که جغرافیای کشورمان بسیار پهناورتر از اراضی اشغالی است و چنین رژیمی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در محاصره خود قرار دهد.

وی ادامه داد: ما بارها این اعتراف رژیم صهیونیستی در مورد توان موشکی و پهپادی کشورمان و حزب الله  لبنان را شنیده ایم و بعید است که اسرائیل بخواهد چنین خطایی را انجام دهد چراکه با این اقدام واکنش های گسترده تری را در سطح منطقه دریافت می‌کند.  
 
سیدجعفر رضوی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ادامه این نشست اظهار کرد: امروز مسئله مهمی که باید به دنبال آن باشیم تغییر در سیاست ها و راهبردهایمان است و باید از این موارد شروع کنیم.

وی افزود: اولین تاکتیکی که باید به آن توجه کنیم بحث حفظ شخصیت ها در عرصه بین المللی و منطقه ای است و باید برای آن برنامه‌ای داشته باشیم و اگر تروری از این دست رخ داد باید در سازمان های بین المللی ورود کنیم.

رضوی ادامه داد: دومین تاکتیک، این است که باید حوزه دفاع صرف را کنار گذاریم و در مقابل هر ترور یک برنامه تروری را برنامه ریزی کنیم البته نه حتما اما باید این کار را در برنامه های خود بگذاریم. ما هیچگاه براساس مبانی دینی‌مان، سیاست حذف شخصیت ها را نداریم. مگر در شرایط نظامی اما مقصود این است که در مقابل چنین ترورهایی معادله سازی است اگر‌ ما در تاکتیک هایمان معادله سازی کنیم میتوانیم اثر گذاری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: سومین تاکتیک این است که ما باید برای انزوای رژیم صهیونیستی تلاش بیشتری در عرصه بین المللی داشته باشیم، امروز ما در سطح بین الملل می‌بینیم که اگر اجلاسی برگزار می‌شود هیچ تروری صورت نمی‌گیرد پس رژیم صهیونیستی دست به اقدامی زده است که در سطح بین المللی هم اخلال ایجاد کرده است.

رضوی خاطر نشان کرد: امروز همه کشورهای جهان دیگر به رژیم صهیونیستی به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنند چراکه در یک برنامه رسمی دیپلماتیک دست به ترور یک شخصیت سیاسی زده است و در این میان هم یک مجوز برای جبهه مقاومت ایجاد کرده که آن ها هم می‌تواند همانند این رژیم مقابله به مثل کند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا اظهار کرد: چهارمین تاکتیک این است که ما باید به توسعه ابزارهای بازدارنده بپردازیم و ابزارهایمان را در سطح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … گسترش دهیم.

رضوی تصریح کرد: با جنون و خباثتی که از رژیم صهیونیستی سراغ داریم، ما در جمهوری اسلامی ایران باید برای بازدارندگی بیشتر پاسخ سریعتری را در دستور کارمان قرار دهیم و بعد از اینکه در عرصه بین المللی اقدامات لازم را انجام دادیم باید برای آینده هم این رژیم منحوس را با تحریم های بین المللی روبرو کنیم.

وی ادامه داد: در وهله اول باید با همه قدرت‌های منطقه پاسخ یکسانی را به این رژیم بدهیم و مقابل آن در بیاییم برای مثال انصارالله یمن حجم سطح حمله خود را بالا ببرد و آن را حفظ کند چراکه تاریخ نشان داده است اگر اقدامی انجام ندهیم رژیم صهیونیستی یاغی تر می‌شود.

رضوی با بیان اینکه امروز بسیاری از شخصیت های نظامی رژیم صهیونیستی می‌تواند هدف ترور ما قرار گیرد، گفت: اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که باید این حمله با کیفیت بالا و دقت فروانی انجام گیرد و نباید برای کشورمان هزینه هایی را ایجاد کند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا خاطر نشاان کرد: طبیعی است که اگر ایران اقدامی مقابل به مثلی علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد، این تنش بیشتر خواهد شد، حتی رژیم صهیونیستی پیش تر هم اعلام کرده بود که قبل از حمله ایران در نظر دارد تا به لبنان حمله کند پس طبیعتا تنش ها بیشتر خواهد بود و دایره این حمله نیز گسترده تر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر عملیات ما شبیه عملیات وعده صادق اول باشد، پاسخ رژیم صهیونیستی هم به مراتب کمتر خواهد بود اما اگر این پاسخ به گونه ای باشد که ضربات بزرگی را به رژیم صهیونیستی وارد کند قضیه متفاوت می‌شود؛ رژیم صهیونیستی از الان نگران این است که پس از حمله ایران قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد.
 
در ادامه این نشست، جعفر قنادباشی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: هرساله طی سه دهه گذشته بیش از ۱۰قطعنامه علیه اسرائیل صادر می‌شود و این قطعنامه ها برای آنان هیچ اثری نداشته است، اما همین که یک عملیات جدی صورت بگیرد چه از سوی لبنان و چه از سوی حشدالشعبی و … اثر گذار خواهد بود بنابراین اگر این رژیم منحوس، ضربه سنگینی بخورد، ساکت می‌شوند چراکه  قبل از هرچیزی برای آنها امنیت مهم است پس اگر ضربه کاری و جدی ببینند،پا پس می‌کشند.

قناد باشی افزود: باید گفت که حذف توان مقاومت یا رهبران مقاومت راهبرد و هدف اصلی رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی هیچگاه فکر نمی‌کرد ترور شهید هنیه چنین واکنشی را در سطح بین المللی داشته باشد او در ابتدا در نظر داشت تا وحدت شیعه و سنی را در ایران مورد هدف قرار دهد و باعث اختلاف شود، اما زمانیکه این وحدت و همدلی را در ایران مشاهده کرد در آنجا متوجه اشتباه تاکتیکی و راهبردی خود شد.

قناد باشی تصریح کرد: شخصیت اسماعیل هنیه یک شخصیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود و باتوجه به سفرهای دیپلماتیکی که انجام می‌داد، باید گفت که این ترورها نمی‌تواند خللی در روند مقاومت ایجاد کند، مثل ترور فتحی شقاقی و... این جریان ادامه دارد تا پیروزی محقق شود.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا اظهار کرد: برخی از افراد از شخصیت شهید هنیه کمتر خبر داشتند و او یک قهرمان استقلال و ضد اشغالگری بود و تمام خانواده و خود را فدای این آرمان کرد، او به مثابه گاندی و نلسون ماندلای فلسطین است. ما می‌بینیم که محبوبیت رهبران استقلال، ابدی است و تا ابد در دل های مسلمانان این شهید زنده می ماند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر