وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تشکیل امت واحده با پیروی از آموزه های دین اسلام امکان پذیر است
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۱۸ 331
شیخ شعیب بولی:

تشکیل امت واحده با پیروی از آموزه های دین اسلام امکان پذیر است

شیخ بولی با اشاره به آیه ای در قرآن کریم درباره امت واحده، تأکید کرد: اگر ما مسلمانان متحد نباشیم ، هیچگاه امت واحده نخواهیم شد.    


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ شعیب بولی، رئیس شورای امامان اهل بیت(ع) آفریقای جنوبی، صبح پنجشنبه 21 مهرماه در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه نباید از واقعیت های جامعه غافل شد، گفت: ما اکنون شاهد مشکلات بسیاری در جوامع اسلامی هستیم. خداوند متعال در سوره مبارکه انبیاء می فرماید: «ان هذه امتکم امة واحدة».
 
وی افزود: حدود 2 میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد اما آیا ما مسلمانان امت واحده هستیم؟ بیش از 50 کشور اسلامی در جهان وجود دارد اما برخی از آنها در مقابل هم قرار دارند. در صورتی که این، خواسته ما مسلمانان نیست.
 
شیخ بولی با اشاره به آیه دیگری در قرآن کریم درباره امت واحده، تأکید کرد: اگر ما مسلمانان متحد نباشیم هیچگاه امت واحده نخواهیم شد.
 
رئیس شورای امامان اهل بیت(ع) آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: برخی فراموش می کنند که اصول امت واحده چیست. امت یعنی ما مطابق اصول خداوند حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: وقتی از منظر واژگانی می نگریم، واژه «امت» به واژه «امامت» قرابت مفهومی دارد. بدین معناست که اگر شما در مسیر امت واحده اسلامی حرکت نکنید و امامی نداشته باشید، به بیان صریح قرآن، در آتش جهنم خواهید بود.
 
شیخ بولی با اشاره به فتنه های دشمنان اظهار کرد: دشمنان با فتنه گری های خود سعی دارند مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند، در صورتی که خداوند در قرآن فرموده که تفرقه موجب نابودی می شود. ما اگر قرار است آموزه های قرآن و سنت پیامبر (ص) را عمل کنیم، باید متحد باشیم، زیرا اگر متحد نباشیم، مطابق آموزه های قرآن حرکت نکرده ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: زمانی که از اتحاد و یکپارچگی سخن می گوییم به این معنا نیست که تفاوت های یکدیگر را انکار کنیم زیرا تفاوت ها امری ذاتی هستند. در قرآن کریم تأکید شده است که نباید درگیر منازعه شویم؛ لذا نباید اجازه دهیم دشمنان ما را متفرق کنند و باید از مسیر پیامبر (ص) یعنی دوری از منازعه پیروی کنیم.
 
وی با اشاره به وضعیت مسلمانان در آفریقای جنوبی گفت: در آفریقای جنوبی، مسلمانان متشتت و متفرق هستند و از هم فاصله دارند، اما در قرآن تصریح شده که ما اجازه نداریم از یکدیگر دور باشیم.
 
شیخ بولی در ادامه تأکید کرد: ما به عنوان رهبران مسلمان باید به جوانان جامعه آموزش دهیم که در مسیر راستی و حقیقت که خداوند و پیامبر او (ص) به روشنی برای ما تبیین کرده اند، حرکت کنند.

ارسال نظر