وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) چراغ هدایت همه بشریت است
۱۴۰۳/۰۵/۰۶ ۰۸:۴۵ 34
حجت الاسلام آصف آگاه در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع) چراغ هدایت همه بشریت است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بیان کرد: در حقیقت امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، از این روایت می توان چنین برداشت نمود که روی سخن با تمام بشریت است و هدایت تمام انسان ها مد نظرمی باشد که اگر می خواهند به ساحل نجات برسند باید براین کشتی سوار شوند.


حجت السلام و المسلمین سیدمحمدرضی آصف آگاه عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با بیان اینکه دنیا خانه تاریکی است و نیاز به چراغ هدایت دارد، اظهار داشت: دنیا خانه تاریکی است و این صفت دنیا است که نیاز به چراغی برای هدایت می باشد.

حجت الاسلام آصف آگاه، افزود: رهایی از این ظلمت و تاریکی چیست؟، از نظر پیامبر اسلام(ص) هر انسان و بشر نیاز به چراغ هدایتی است که آن را ابی عبدالله عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: در حقیقت امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، از این روایت می توان چنین برداشت نمود که روی سخن با تمام بشریت است و هدایت تمام انسان ها مد نظرمی باشد که اگر می خواهند به ساحل نجات برسند باید براین کشتی سوار شوند.

پژوهشگر حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دنیا دریای عمیقی است که اکثر مردم در آن غرق می شوند؛ در این دریای طوفانی نیاز به کشتی است که بتوان با آن به ساحل امن رسید و آن کشتی "امام حسین(ع)" است.

وی اضافه کرد: فلذا در دنیای تاریک و عمیق ، خداوند متعال امام حسین(ع) را نه تنها مختص مسلمانان بلکه برای نجات بشریت قرار دادند.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) خون خود و حیات خود را داد تا حیات به جامعه بشریت ببخشد؛ در واقع ایشان با گذشت از خون خود، موجب نجات بشریت شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر جامعه ای اهل جهاد و مقابله با مستکبران باشد و از ایشان پیروی کند قطعا نجات خواهد یافت؛ امروز جهان با شعار ثارالهی امام حسین(ع) می تواند سوار بر کشتی نجات ابی عبدالله شود و با شهادت طلبی و انقلاب خروشان خود می تواند وارد کشتی شود و با اربعین امام حسین(ع) اتحاد جهانی شکل دهد.

ارسال نظر