وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اعلام روز قدس از سوی امام راحل(ره)؛ سمبلي از عدالت خواهي و آزادي خواهي در ميان مسلمانان جهان
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۰:۰۷ 159
آخوند میرزاعلی در گفتگو با تقریب تاکید کرد:

اعلام روز قدس از سوی امام راحل(ره)؛ سمبلي از عدالت خواهي و آزادي خواهي در ميان مسلمانان جهان

آخوند حاج عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق قلا در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، قدس شریف و فلسطین را محور وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: با اعلام روز قدس از سوی امام راحل(ره)، محوریت وحدت فلسطین و قدس در میان امت اسلامی اهمیت ویژه ای را پیدا کرد؛ در حقیقت امت اسلامی به اهمیت این مسئله بزرگ بیشتر پی برده و به حمایت از آن پرداختند.

وی افزود: نامگذاری روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان يكی از زيباترين اقدامات حضرت امام(ره) بوده است؛ آن هم در زمانی كه چندهفته از عبادت عاشقانه مردم در ماه رمضان گذشته و انديشه‌ها خالص شده و اين معنويت، روح‌ها و جسم ها را آماده دفاع از آرمان های اسلام و "آزادی قدس" كرده است.

امام جمعه آق قلا در ادامه با اشاره نقش امام (ره) در احيای مساله فلسطين به ويژه با اعلام روز قدس، تصریح کرد: معيار و معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) با هدف متوجه نمودن جهان اسلام و عرب ، به مهمترين مساله آنان،یعنی بیت المقدس،آخرين جمعه ماه مبارك رمضان  را روز قدس نامگذاري کردند.

وی عنوان کرد: به دليل اهميت و انتخاب درست حضرت امام (ره) روز قدس بلافاصله به روز جهاني و مورد قبول اكثريت مسلمانان دنيا قرار گرفت و به عنوان نماد اعتراض به فجايع صهيونيست ها و سمبلي از عدالت خواهي و آزادي خواهي در ميان مسلمانان جهان و حتي غير مسلماناني كه با اين هدف و مردم همراه  هستند، شناخته شد.

وی در پایان تاکید کرد: مسجد الاقصي به عنوان يك بيرق و پرچم در سراسر جهان به اهتزاز درآمده و مظهر خداپرستي ، مقاومت ديني و مجاهدت در راه خداست که همه در بحث "قدس" خلاصه شده است، امتياز روز جهانی قدس اين است كه برای رضای خدا انجام شد، چرا كه اگر كاری برای رضايت خدا باشد آن كارمورد قبول واقع خواهد شد.

ارسال نظر