وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد و عدالت، از ارکان اصلی جامعه اسلامی هستند
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۰۸:۲۳ 306
استاد دانشگاه فرانسه:

اتحاد و عدالت، از ارکان اصلی جامعه اسلامی هستند

استاد دانشگاه فرانسه تصریح کرد: سالهاهست که ما مسلمانان نتوانسته ایم اتحادیه اسلامی درستی را ایجاد کنیم و به همین خاطر دشمنان و منافقان از اقدمات تروریستی برای ترساندن امت اسلام بهره برده اند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عماد حمرونی، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه فرانسه در وبینار چهارم سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به موضوع کنفرانس اظهار داشت: قرآن توسط خداوند سبحان و کسی که جهان ما را آفریده، نازل شده است؛ پس اسلام فقط یه دین نیست، بلکه ساختارروابط  بین انسان ها و حتی طبیعت را شکل می دهد. بنیان گذاری عناصر جامعه اسلامی هم به دست رسول خدا(ص) و بر مبنای اتحاد و عدالت صورت گرفت و این دو از پایه های یک جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در پی ساخته شدن جامعه اسلامی در مدینه به دست رسول خدا(ص)، دشمنان اسلام بر آن شدند تا زنجیره اتحاد را پاره کنند و در همین راستا بیست و پنج سال ما شاهد جنگ داخلی و کشته شدن بزرگان دین بودیم. 

حمرونی اظهار داشت: مسلمان بودن به این معنی است که در جامعه زندگی کنی. به این معنی نیست که تنها خدا را دوست بداری یا با میلیون ها نفر به سفر حج و طواف مکه و یا به سفر اربعین بروی ولی همچنان تنها باشی. خیر، ساختار اصلی و ارکان اصلی اسلام، اتحاد است، اتحاد بین زن و شوهر، اتحاد بین خانواده، اتحاد داخل محله، داخل روستا و... و اتحاد در داخل امت اسلامی.

وی افزود:خداوند سبحان الله تعالی در سوره فصلت می‌فرماید : کسانی که می‌گویند پروردگار ما الله است و در راه درست می‌ایستند، فرشتگان بر آنها فرود می‌آیند (و به آنها می‌گویند) نترسید و مضطرب نباشید، مژده می‌دهیم بهشتی را  که به شما وعده داده شده است و ما حافظ شما هستیم در زندگی کنونی و در زندگی ماورایی. 

حمرونی خاطر نشان کرد: سالهاهست که ما نتوانسته ایم اتحادیه اسلامی درستی را ایجاد کنیم و به همین خاطر دشمنان و منافقان از اقدامات تروریستی برای ترساندن امت اسلام بهره برده اند. حال آنکه یک رهبر اسلامی، باید با اعضای امت اسلامی برادری کند مانند کارهایی که حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) برای نزدیک کردن اصحاب  خود انجام می دادند و پیوسته برای حفظ اتحاد اسلامی در تلاش بودند و جان خود را برای حفظ امت اسلامی فدا می کردند؛ چرا که تا اتحاد هست، حال اسلام خوب است.

استاد دانشگاه فرانسه گفت: امام خمینی(ره) هم  به محض موفقیت انقلاب اسلامی در ایران، دست به کار شد و برای اتحاد در داخل خود ایران و خارج کار کرد، رهبر معظم انقلاب نیز دنباله رو ایشان است.

وی در پایان تأکید کرد: فرقی بین ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و سنی  نیست و همه دشمنان مشترکی چون آمریکا و اسرائیل دارند.

ارسال نظر