[ 130 ] سدير صيرفي بر ذكر آن مشتمل است مسألة اكر قادر بر تستر متعمدا مكشوف العوره غسل كند در ذكرى كفته كه اشبه صحت غسل است از جهة حصول امتثال وخروج منهى عنه از حقيقت غسل وبعضي حكم ببطلان غسل كرده اند وپيش من فتوى بر قول ذكرى است مسألة در قلتين آب بى ميزر بودن مكروهست و در ميان آب بى ازار غسل كردن مكروهى ديكر واين كراهيت بحمام وغير حمام اختصاص ندارد بلكه در جميع حياض وانهار ثابتست بمقتضاى حديث ان ؟ علماء اهلا وسكانا كه در فقيه وغير آن از رسول الله صلى الله عليه وآله مرويست ونيز خارج حمام در خلوتي كه هيچكس نبوده باشد بى ازار غسل كردن مكروه واستتار بميزر سنت است چه رسول الله صلى الله عليه وآله بى ازار نكرده است وفرموده فالله احق ان يستحى من الناس ودر فقيه كفته ونهى عليه السلام عن الغسل تحت السماء الا بميزر ونهى عن دخول الانهار الا بميزر مسألة در ستر پوشانيدن فخذين لازم است بدليل قول ابى عبد الله الصادق عليه السلام هما من العوره واصح آنست كه از سره تا ركبه عورتست كه ستر آن وغض بصر از آن مأمور به است ودر حديث وارد شده كه هر عضوى را زنائى باشد نكاه كردن ________________________________________