وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیوستگی فضای همدلی و وحدت در استان سیستان و بلوچستان
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۶:۱۶ 649
مدرس خیابانی:

پیوستگی فضای همدلی و وحدت در استان سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ مرزبندی در انتصابات بین شیعه و سنی در پست‌های مدیریتی این استان وجود ندارد و تنها برای ما کارآمدی و توانمند بودن افراد حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حسین مدرس خیابانی در دیدار با استاد دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که ظهر چهارشنبه در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: هم‌اینک دو معاون استاندار این استان از اهل سنت هستند و ما هیچ‌گاه بین شیعه و سنی تمایزی قائل نیستیم.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر هم دو انتصاب در سیستان و بلوچستان انجام شد که این انتصابات از میان برادران اهل سنت در این استان بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فضای همدلی و وحدت در این استان پهناور با وجود تمام تلاش دشمنان بایکدیگر پیوستگی دارد و هیچ کسی نمی‌تواند این اتحاد را از بین ببرد.

وی بیان کرد: پیوند بین شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان بسیار عمیق و ناگسستنی است و این پیوند عمیق همواره نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

مدرس خیابانی اظهارداشت: شیعیان و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی در کنار مسوولان خود بوده‌اند و ما به این همدلی و وحدت در این استان افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد عامل توسعه است، افزود: اگر بخواهیم کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان به توسعه و پیشرفت برسد باید توجه ویژه‌ای به بخش نیروی انسانی آن کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش نیروی انسانی کارآمد و متخصص در توسعه اقتصادی یک منطقه بسیار حائز اهمیت است و این مساله باید همواره مورد توجه مسوولان باشد.

وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه اقتصاد دریا محور، مرز، کشاورزی و معادن بسیار غنی دارد که باید زمینه حضور سرمایه گذاران را در این استان پهناور فراهم کرد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: مرکز جذب سرمایه گذاری بدین منظور در استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شده و از هر ظرفیتی برای جذب سرمایه گذار در این استان استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه گردشگری تقریبی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما در این استان از این برنامه حمایت خواهیم کرد زیرا این مساله را یک فرصت برای معرفی و جذب سرمایه گذار می بینیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ما آمادگی داریم تا از هر کمکی برای گسترش دانشگاه مذاهب در این استان از جمله واگذاری زمین و انشعابات برق، آب و گاز نهایت همکاری را داشته باشیم.

ارسال نظر