وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی درگذشت حاج محمد رحیم افضلی
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۲۰:۳۰ 1030

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی درگذشت حاج محمد رحیم افضلی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی در گذشت درگذشت حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و مبارزان جمهوری اسلامی افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إنا لله و إنا إليه راجعون
رحلت حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و مبارزان پیشکسوت جمهوری اسلامی افغانستان و عضو  مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، موجب تأسف و تألم خاطر شد.
رشادت ها و مجاهدت های آن مرحوم در سالهای سخت جهاد ملت شریف افغانستان با سلطه گران، و  پنج دهه فعالیت های موثر  وی  در عرصه سیاسی و فرهنگی  به ویژه در حوزه تقریب  مذاهب اسلامی  و فعالیت های تقریبی ایشان نزد خداوند سبحان ماجور خواهد بود. 
خدمات ماندگار آن مرحوم به عنوان مشاور فرهنگی شهید برهان الدین ربانی در دوران ریاست جمهوری و هم چنین در سمت رایزنی فرهنگی افغانستان در ایران، توانست منشأ خدمات موثری در همدلی جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و حل مشکلات آنها ایفا کردند.
قلم وزین و نگاه محققانه این شخصیت وارسته و با اخلاص در خلق آثار ارزنده، نشان از عمق بینش و ژرف نگری وی در عرصه مسائل دینی دارد که می تواند برای اندیشمندان و جوانان افغانستان راهگشا باشد. 
اینجانب، این ضایعه را به جامعه فرهنگی وعلمی و مسلمانان شریف کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، علو درجات و معیت با رسول الله(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) و برای همه بازماندگان معزز، صبر و عافیت مسألت دارم.

ارسال نظر