وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
همدلی شیعه و سنی در عاشورای حسینی متجلی می شود
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۰ 99
مسئول مرکز مفتاح گلستان در گفت و گو با تقریب:

همدلی شیعه و سنی در عاشورای حسینی متجلی می شود

حجت الاسلام «احمد کوثری» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رسیدن به تمدن نوین اسلامی بدون وحدت شیعه و سنی امکان پذیر نخواهد بود و محرم و عاشورا یکی از بسترهای مهم برای شکل گیری این نوع تمدن است.

به گفته وی؛ هر ساله در جای جای استان گلستان، عزاداری ها برای امام حسین (ع) برقرار است تا جلوه های وحدت شیعه و سنی در این ایام خودنمایی کند.

مسئول مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و حوزه مذاهب تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه همه مسلمانان امام حسن و امام حسین علیهماالسلام را به عنوان نوه رسول اکرم (ص) قبول دارند، تصریح کرد: به اعتقاد همه مسلمانان، پیامبر بزرگوار اسلام (ص) حسنین را سید و سالار جوانان اهل بهشت معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین آن حضرت درباره شهادت امام حسین (ع) فرموده است: «انّ لقتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لاتبرد ابداً»؛ شهادت حسین حرارتی در دل های مؤمنین ایجاد کند که هرگز بسردی نگراید.

به گفته وی؛ این خطاب رسول الله (ص) شامل حال همه مسلمان ها است و شیعه و سنی ندارد.

حجت الاسلام کوثری با تأکید بر ظرفیت های ماه محرم برای همگرایی بیشتر امت اسلامی، ابراز کرد: بعد از قیام امام حسین (ع) و رخ دادن حادثه عظیم کربلا، اینکه فکر کنیم فقط شیعیان برای حسین عزاداری می کنند باور اشتباهی است.

وی ادامه داد: برای عزای حسین (ع) همه مسلمانان به شیوه خودشان عمل می کنند، اکثر خانه های اهل سنت در این ایام با برگزاری مراسم «عاشورآی» و داشتن اعتقاد راسخ در راه حسین، صدقه (نذری) می دهند و در آن یاد سید و سالار شهدای کربلا را گرامی می دارند.

به گفته وی؛ قاریان و حافظان اهل سنت در روز عاشورا به ختم قرآن می پردازند و ثوابش را نثار روح حسین می کنند، عشق حسین چنان در دل اهل سنت رخنه کرده است که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

مسئول مرکز مفتاح گلستان، ایستادگی در برابر ظلم و جور را از درس ها و عبرت های ماه محرم دانست و گفت: امت اسلامی با الگوگیری از حسین که نماد ایستادگی در برابر ظلم و ستم است می توانند در برابر زورگویان امروز که آمریکای جنایتکار و صهیونیسم هستند به همگرایی رسیده و به آزادی قدس، فلسطین و دیگر سرزمین ها اسلامی فکر کنند.

وی افزود: با همگرایی عمیقی که محرم و عاشورا بر پیکره امت اسلامی تزریق می کند می توان بر مستکبران عالم پیروز شد.

ارسال نظر