وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
موسوی هشترودی: امت اسلامی در برابر اهانت به بیت المقدس به پا خیزد
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۲:۲۱ 593

موسوی هشترودی: امت اسلامی در برابر اهانت به بیت المقدس به پا خیزد

حجت الاسلام و المسلمین سیدطه موسوی هشترودی استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اتفاقات شب گذشته در سرزمین فلسطین و اهانت به مسجدالاقصی ، بیان نمود: روز قدس یکی از نمادهای وحدت بین مسلمین جهان است؛ همانطور که امام راحل فرمودند، اسلام پاره تن اسلام می باشد، متاسفانه شاهد آن هستیم که قبله اول مسلمین مورد تعرض قرار گرفته است و ملت مظلوم فلسطین در سیطره دژخیمان صهیونیسم واقع شده است.

وی افزود: این مسئله همه ملت اسلامی را در رنج قرار داده است و جا دارد همه مسلمانان از همه پیروان و فرق اسلامی در مبارزه با استکبارجهانی و صهیونیسم بین الملل اقدام کنند.

وی ادامه داد: هر چند هدف صهیونیسم تفرقه میان امت اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود است؛ صهیونیست ها برای طرح مسائلی نظیر تعلق مسئله فلسطین به اعراب و عدم ارتباط به عجمان را اعلام می کنند، به این معنا که اگر قرار باشد کسی ادعا کند و مبارزه کند کشورهای عربی باید باشد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: همانطور که امروز شاهد هستیم استکبار جهانی به برخی از حکومت های دست نشانده خلیج فارس نفوذ کرده و جولان صهیونیست ها را در میان اعراب مشاهده می کنیم؛ نکته این است که اگر این مسئله تاکنون به دست اعراب هدایت میشد تاکنون نامی از فلسطین نمانده بود.

وی اظهار داشت: مشاهده می کنیم صهیونیست ها به قدس شریف بی احترامی می کنند؛ قدس شریف فقط ارتباط به اعراب ندارد بلکه متعلق به تمام امت اسلامی است، آنان برای کمرنگ نمودن این حمایت از ترفندهای متفاوتی برای تضعیف قدرت مسلمانان استفاده می کنند.

 وی خاطر نشان کرد: حضرت امام با هوشیاری و شجاعت براساس علوم دینی و  آموزه های اهل بیت علیه السلام روز جمعه آخرماه مبارک رمضان را انتخاب کردند زیرا در مسائل ماه مبارک رمضان امور اختلافی وجود ندارد تا دشمن نتواند فتنه ای را برای اختلاف بوجود آورد.

وی در پایان تاکید کرد: ملت های مسلمان به پا خیزند، علما و همه اندیشمندان اسلام قیام کنند؛ این یک هشدار به تمام امت اسلامی است که در صورت عدم حمایت از قبله اول مسلمین، اماکن دیگر به مانند قبله دوم مسلمانان ممکن است مورد تعرض قرار گیرد، اکنون ندای حمایت از قدس شریف باید صدای اول امت اسلامی باشد.

ارسال نظر