وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
محرم ماه دفاع از واقعیت اسلام ناب محمدی است
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۲ 101
ماموستا امجد محمودی در گفتگو با تقریب:

محرم ماه دفاع از واقعیت اسلام ناب محمدی است

ماموستا امجد محمودی امام جمعه موقت شهرک بهاران مریوان در گفتگو با خبرگزاری تقریب، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خمت همه مسلمانان و آزادگان جهان بویژه مردم ایران اسلامی، اظهار داشت: روزهای نهم و دهم ماه محرم الحرام روز دفاع از واقعیت های اسلام ناب محمدی (ص) و روز مبارزه با مفسدان بود.
 
امام جمعه شهرک بهاران مریوان تصریح کرد: زنده نگهداشتن این قیام و تبیین آن برای امت اسلامی در عصر حاضر یک ضرورت است.
 
ماموستا محمودی با بیان اینکه ملت ایران به رسم وفاداری به خاندان اهل بیت (ع) یاد و خاطره آنها را گرامی می دارند؛ عنوان کرد: اخیراً شبکه های اجیر استکبار این بزرگداشت را حرام شرعی دانسته اند؛ سؤال اینجا است که آیا گریه برای مظلومیت سیدجوانان بهشت حضرت امام حسین (ع) حرام است؟
 
این عالم اهل سنت در ادامه توضیح داد: برای اثبات این ادعا به چند نمونه اشاره می کنم که اعلان انزجار از ظالم و دفاع از مظلوم یکی از سفارشات نبی مکرم اسلام (ص) است.
1 - گریه حضرت محمد مصطفی (ص) بر سید الشهداء حضرت حمزه(ع) در غزوه اُحد جای هیچ انکاری نیست.
2 - گریه حضرت رسول (ص) برای وفات پسرش ابراهیم(ع) چنانچه در روایات اهل سنت آمده است.
3 - گریه صحابه برای شهادت و یا فوت آنان به معنی ناسپاسی و نارضایتی از تقدیرات خداوند متعال نبوده است.
4 - برداشت اصلی از حدیث (باب جواز البكاء عَلَى الميت بغير ندب وَلا نياحة) / کتاب ریاض الصالحین) این است که میت سبب گریه دیگران در قبر تعزیت می شود، بخاطر نارضایتی اعلان ناسپاسی از خدا برای از دست دادن میت نیست.
 
امام جمعه شهرک بهاران مریوان بیان کرد: اکنون می طلبد که مظلومیت حضرت امام حسین (ع) و هدف اصلی قیام ایشان که احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، برای مردم تبیین شود.
 
وی حادثه کربلا را سوگ بزرگ و مصیبت عظمی برشمرد و یادآور شد: به شهادت رساندن امام حسين عليه السلام با آن همه عظمت معنوى و اصل و نسب خانوادگى، در روز روشن و در آن صحنه، كار ساده اى نبود كه تاريخ بتواند آن را فراموش كند؛ هر چند كشتن هر انسان مؤمن و هر نفس محترمى جرم بزرگى است، ولى به يقين به شهادت رساندن مردى كه حجّت خدا بر روى زمين  باشد و براى مبارزه با ظلم و ستم به پا خاسته، آن هم به آن شيوه بسيار ناجوانمردانه، گناه سنگينى است كه نمى توان از كنار آن به سادگى گذشت.
 
ماموستا محمودی در پایان ابراز داشت: این ماه فرصتی است تا شعور حسینی پیدا کرده و همه علمای اسلام و بویژه علمای اهل سنت فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) را برای مردم تبیین نمایند.

ارسال نظر