وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مجتهده گلگیری: تنها امامزاده ای که زیارتنامه اش از زبان یک معصوم وارد شده حضرت معصومه (س) است
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۸ 1399

مجتهده گلگیری: تنها امامزاده ای که زیارتنامه اش از زبان یک معصوم وارد شده حضرت معصومه (س) است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مجتهده معصومه گلگیری، مدرس حوزه علمیه از استان قم، عصر دوشنبه 31 خرداد در وبینار «شمیم ولایت و عصمت» که به همت معاونت ایران- امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، گفت: بر اساس آنچه در زیارتنامه حضرت معصومه(س) از بیان امام رضا(ع) آمده، ایشان شخصیتی هستند که در پیشگاه خدا جایگاه والایی دارند. چرا که در زیارتنامه ایشان می خوانیم: «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة فإن لکِ عندالله شأناً من الشأن.»
 
مدرس حوزه علمیه در توضیح این عبارت گفت: پس از زیارت آن حضرت را مخاطب قرار می دهیم و درخواست می کنیم که یا حضرت معصومه(س)، شما چون جایگاه والایی دارید، از شما تقاضا می کنیم که فردای قیامت ما را شفاعت کنید. یعنی از آبرو و جایگاه والای خود برای آمرزش ما و راه پیداکردن ما به بهشت الهی گرو بگذارید تا وارد بهشت خداوند متعال شویم.
 
وی افزود: تنها امامزاده ای که از زبان یک معصوم درباره ایشان زیارتنامه وارد شده حضرت معصومه (س) است. این زیارتنامه را امام رضا (ع) پس از وفات حضرت معصومه(س) بیان کردند و فرمودند «هرکس خواهر مرا در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است». یعنی هم وعده دادند که با زیارت آن حضرت بهشت برای زیارت کننده فراهم می شود و هم اینکه در متن زیارت، از ایشان شفاعت خواسته شده است.
 
گلگیری در ادامه با استناد به چند روایت، به والایی مقام و منزلت حضرت معصومه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع)، پیش از ولادت حضرت معصومه (س) درباره ایشان سخن گفته اند چنانکه در شب معراج جایگاه حضرت معصومه همراه شهر قم به پیامبر نشان داده شد. ایشان در آسمان چهارم قبه و بارگاهی را در شهر قم را مشاهده کردند و در پاسخ به سوال ایشان درباره چیستی این بارگاه، بیان شد که دختری از نوادگان شما در این سرزمین مدفون می شود و این بارگاه نشانه ای از آن قبه و بارگاهی است که در آینده در قم بنا خواهد شد.
 
وی به روایتی از امام صادق (ع) نیز اشاره کرد که در این زمینه فرمودند: در آینده دختری از فرزندان من در شهر قم دفن خواهد شد، که شهر قم برای ما اهل بیت (ع) حرم محسوب می شود.
 
این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که دختری از این خاندان در شهر قم دفن می شود و پیامبر اکرم(ص) در شب معراج آن جایگاه را رویت می فرمایند و امام صادق (ع) بشارت می دهند که در آینده ای نزدیک ایشان در قم دفن خواهند شد.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی

ارسال نظر