وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قریشی: حب اهل بیت(ع)؛ یکی از محورهای اساسی وحدت میان امت اسلامی
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۴ 987

قریشی: حب اهل بیت(ع)؛ یکی از محورهای اساسی وحدت میان امت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، بیان نمود: مسئله محبت به اهل بیت و خاندان رسالت نبی مکرم اسلام(ص) یکی از محورهای اساسی وحدت میان امت اسلامی است.

وی افزود: وجود مقدس پیامبراسلام(ص)  وآیات قرآن کریم، اهتمام به محبت و مودت آنان را به همه مسلمانان تاکید کرده است و از این رو آنان نسبت به خاندان پیامبراسلام ارادت دارند.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید: « قُل لاِّ اَسئئَلُکُم عَلَیهِ اَجرًا اِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربیٰ»؛ رسالت، محبت و مودت در نزدیکی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: همه گروه ها و مذاهب  نسبت به ائمه عصمت و طهارت بر اساس طریق آیات قرآن و روایات و وجود مقدس پیامبراسلام دوستی و محبت دارند.

وی عنوان کرد: ابتدا باید در ارتباط با وجود با برکت امام رضا(ع) که مرقد شریفشان در کشور ایران اسلامی است و نعمت بزرگی را نصیب ملت ایران عزیز کرده است بیان نمود، الحمدلله همه پیروان مذاهب مختلف نسبت به ایشان عرض ارادت و ادب دارند.

قریشی اضافه کرد: در آذربایجان غربی و در ایام سال و ایام کرونا با وجود ممنوعیت زائر و رعایت پروتکل های بهداشتی به محضر ایشان مشرف می شوند.

وی در پایان اظهار داشت: علمای اهل سنت این استان به طور جمعی به محضر ایشان مشرف می شوند و کسب فیض می کنند؛ لذا ایشان وخواهربزرگوارشان از محورهای وحدت در ایران اسلامی هستند که امیدواریم بتوانیم از این دوشخصیت عظیم عالم اسلام در مسیر تفاهم و برادری بهره مند باشیم.

ارسال نظر