وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عطوفت و قاطعیت از ویژگی های اصلی پیامبر (ص) بوده است
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۹:۰۳ 1011
امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران:

عطوفت و قاطعیت از ویژگی های اصلی پیامبر (ص) بوده است

امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران اظهار داشت: پیامبر(ص) بسیار مردمی بودند؛ در واقع یکی از ویژگی های ایشان این بود که همواره در میان مردم بودند و با آنها زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و در غم و شادی مردم شریک بودند و همین مسئله باعث شد تا در کنار مردم مسیر رشد و کمال را طی کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ عزیز بابایی امام جمعه اهل سنت صادقیه، در وبینار گرامی داشت منزلت حضرت محمد (ص) با عنوان «پیامبر اعظم(ص) محور وحدت که عصر امروز و  به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در واقع  قرآن کریم بهترین معرف رسول خدا(ص) است و ما می‌بینیم که آیات متعددی در این کتاب آسمانی در خصوص ابعاد شخصیت آن حضرت(ص) آمده است.

وی در ادامه به بیان مواردی که تشکیل دهنده اساس شخصیت حضرت رسول(ص) است، پرداخت و گفت: ایشان اسوه حسنه بودند و در قرآن کریم بارها آمده است که برای ما از زندگی رسول خدا(ص) اسوه نیکویی قرار داده شده است؛ در واقع اهل اصول از این آیه چنین برداشت کرده اند که کار پیامبر خدا(ص) حجت است و اصل بر این است که  الگو و سرمشق امت خویش باشد.

ماموستا بابایی تاکید کرد: الگو بر دو نوع است یکی الگوی نیک و دیگری الگوی بد، باید بدانیم که سرمشق این الگوی نیک پیامبر(ص) است، کسی که ایشان را الگوی خویش قرار دهد، بی شک خداوند متعال او را به کرامت الهی می‌رساند اما اگر کسی از غیر از او الگو بگیرد و با پیامبر (ص) مخالف باشد چنین الگویی، الگوی بد است.

امام جمعه اهل سنت صاقیه تهران  گفت: پیامبر (ص) اخلاق بسیار نیکو و عظیمی داشتند، ایشان با این اخلاق حسنه ای که داشتند در جایگاه والا و برتری در بین مسلمانان قرار گرفته بودند. عایشه می گوید اخلاق پیامبر(ص) از قرآن بود. ایشان در هر خصلتی در بالاترین حد بودند و همواره در برخورد با دیگران نرم خو و مهربان بودند. هرکسی ایشان را دعوت می‌کرد، دعوتش را می‌پذیرفتند و مشکلات مردم را تا جایی که می‌توانستند برطرف می‌ساختند.

وی افزود: رسول خدا(ص) به این دلیل فرستاده شده اند که شخصیت وجودی شان بر اساس فطرت انسانها و رسالتشان خواسته تمام بشریت باشد، به همین جهت قرآن از میان همه خصوصیت های پیامبر اکرم (ص) او را به عنوان پیامبر رحمت معرفی می‌کند تا همه جهانیان به لطف وجود آن حضرت گرد هم آیند و خدا را بندگی کنند.

بنابراین کسانی که به پیامبر عظیم الشان(ص) اسلام ایمان بیاورند و این رحمت را بپذیرند و نعمات خداوند را ناسپاسی نکنند، در حقیقت رحمت خداوند را پذیرفته اند.

ماموستا بابایی اظهار کرد: عطوفت و قاطعیت از ویژگی های اصلی پیامبر(ص) بوده است در واقع  اداره سیاست و اجتماعات  در آن زمان ایجاب میکرد که پیامبر (ص) در کنار عطوفت، قاطعیت هم داشته باشند تا هم مومنان از وجود ایشان دلگرم باشند و هم مخالفان از قاطعیت ایشان بترسند و دست از توطئه و کار شکنی بردارند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) بسیار مردمی بودند در واقع یکی از ویژگی ایشان این بود که همواره درمیان مردم بوده‌اند و با آنها زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و در غم و شادی مردم شریک بودند و همین مسئله باعث شد تا در کنار مردم مسیر رشد و کمال را طی کنند.

امام جمعه اهل سنت صادقه تهران خاطرنشان  کرد: در قرآن کریم آمده است قطعا برای شما (مومنان) پیامبری از جنس خودتان آمده است و به هدایت مسلمانان علاقه مند است و برای مومنان بسیار خیرخواه و در راستای منافعشان تلاش می‌کند و بسیار مهربان است و بر مومنان واجب است که همواره به ایشان احترام بگذارند و در شرایط مختلف او را یاری دهند.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال میخواهیم امت مسلمان را از پیروان واقعی حضرت محمد(ص)  قرار دهد و اتحاد را در میان مسلمین ایجاد کند.

ارسال نظر