وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی صفتهای انسانی والا و ارزشمندی داشت و بسیار فروتن بود
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۰۹:۴۸ 482
مولوی اسحاق مدنی:

شهید سلیمانی صفتهای انسانی والا و ارزشمندی داشت و بسیار فروتن بود

رئیس شورای عالی مجمع تقریب اظهار داشت: سردار سلیمانی به خاطر اخلاق و تواضع و فروتنی که داشت، با وجود اینکه یک فرد نظامی بود، ولی توده های مردم از جمله کسبه و بازاری ها و کسانی که نظامی هم نبودند، علاقه خیلی خاصی به ایشان داشتند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی محمد اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار بزرگداشت مردآسمانی(2) که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:  سرلشکر سلیمانی یکی از نابغه های روزگار ما بوده و شهرت و محبتی که در دل مردم داشت، تقریبا کم نظیر بود و علاقه  و محبت مردم نسبت به ایشان را در تشییع جنازه او به خوبی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی همانگونه که در دل انسانهای خوب جایگاه بسیار والایی داشت، دشمنان هم نسبت به ایشان کینه و ترس بسیار زیادی داشتند و آمریکا با وجود اینکه می دانست،  به شهادت رساندن سردار سلیمانی تبعات سختی برایش دارد، اما باز هم دست به شهادت ایشان زد.

مولوی اسحاق مدنی گفت: این انسان والا مقام نه تنها در جنگ و جهاد، موفقیتهای بسیار بالایی داشت، بلکه صفتهای انسانی بسیار والا و ارزشمندی را نیز دارا بود.

وی اضافه کرد: انسانهایی که شهرت فوق العاده ای نسبت به بقیه دارند، امثال گاندی و نلسون ماندلا، در کنار آن فعالیتهای فرهنگی و سیاسی، صفات با ارزشی هم  دارند که آنها را از دیگران متمایز می کند.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب با بیان این مطلب اضافه کرد: سردار سلیمانی به خاطر اخلاق و تواضع و فروتنی که داشت، با وجود اینکه یک فرد نظامی بود، ولی توده های مردم از جمله کسبه و بازاری ها و کسانی که نظامی هم نبودند، علاقه خیلی خاصی به ایشان داشتند.

وی اضافه کرد: خود به شخصه شاهد فروتنی های ایشان در چند جا بوده ام، یک بار که با ایشان ملاقات داشتم، از میزش بلند شده و تا دم در آمده بود؛ کدام فرمانده نظامی برای دیدار یک شخصیت عادی نه چندان معروف چنین کاری می کند؟ پس این رفتار از اخلاق و تواضع ایشان نشأت می گیرد.

مولوی اسحاق مدنی گفت:جلسه ای در زاهدان برگزار کرده بودند و  اکثر کسانی که در آن شرکت داشتند، زیر نظر ایشان بودند و سردار مافوقشان بود؛ در آن جلسه پس از سخنرانی بنده، سردار از جایی که نشسته بود، بلند شد و به سمت من آمد و گفت،  آمده ام از شما تشکر کنم.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی، چنان محبوبیتی داشت که با شهادت ایشان کل کشور تکانی خورد و در هرجایی که مراسمی برای شهید بزرگوار برگزار می شد، سعی می کردند، در آن  شرکت و ادای احترام کنند.

مولوی اسحاق مدنی افزود: اگر خانم فقیر یا بیوه ای یا هر کسی نیازی داشت، با فروتنی به صحبتهایش گوش می داد و حتی در مورد کسی که با او اختلاف سلیقه داشت، اگر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد، اگرچه جزء مسئولیتهای او نبود.

وی تأکید کرد: سردار شهید سلیمانی، انسانی شایسه بود و فقدان او ضایعه بسیار بزرگی برای کشور ماست؛ اگر خداوند به او طول عمر بیشتری می داد با برنامه هایی که داشت، مسلما کارهای مفیدتری برای کشور می کرد.

روحش شاد

ارسال نظر